اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

سفر هیأتی لبنان به سوریه؛ دمشق: غرب، پرونده بازگشت آوارگان را سیاسی می‌کند

هیأت لبنانی به ریاست وزیر امور اجتماعی و گردشگری این کشور که به دمشق سفر کرده است با وزیر خارجه سوریه دیدار کرد.

سفر هیأتی لبنان به سوریه؛ دمشق: غرب، پرونده بازگشت آوارگان را سیاسی می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، هیأت لبنانی به ریاست «رمزی مشرفیه» وزیر امور اجتماعی و گردشگری دولت مجری امور لبنان با «فیصل المقداد» وزیر خارجه سوریه دیدار کرد.

در این دیدار راهکارهای تقویت همکاری برای بازگشت همه آوارگان سوریه به وطن خود به صورت داوطلبانه و امن و نیز فراهم کردن شرایطی جهت تشویق این آوارگان به بازگشت بررسی شد.

طبق گزارش خبرگزاری سوریه (سانا)، المقداد تأکید کرد که دمشق از بازگشت همه آوارگان به وطن خود استقبال و تسهیلات ضروری برای بازگشت امن آوارگان را ارائه می‌کند و اوضاع معیشتی خوبی را برای آن‌ها فراهم خواهد کرد.

وزیر خارجه سوریه در عین حال گفت که برخی کشورهای عربی با پرونده بازگشت آوارگان سوریه به روش سیاسی برخورده کرده و به روش‌های گمراه‌کننده، تحریف واقعیت‌ها و اعمال فشار بر کشورهای میزبان این آوارگان روی آورده‌اند.

وزیر لبنانی نیز گفت که اوضاع دشوار لبنان و سوریه در سایه شیوع ویروس کرونا و نیز شرایط دشوار اقتصادی آن باعث شده است که پرونده آوارگان سوریه در اولویت قرار گیرد.

او ابراز امیدواری کرد که پیشرفت‌های در این زمینه حاصل شود و گفت که تماس‌های دوجانبه ادامه خواهد داشت.

دو طرف درباره تلاش برای تشویق آوارگان به بازگشت به کشورشان و درخواست از سازمان‌های بین‌المللی مبنی بر عدم مانع‌تراشی در برابر بازگشت امن و داوطلبانه این آوارگان، توافق کردند.

وزیر لبنانی گفت که دولت سوریه برای بازگرداندن شهروندان خود آمادگی دارد و هماهنگی‌هایی بین دولت سوریه و دولت لبنان جهت تضمین بازگشت امن شهروندان سوری در جریان است.

شمار آوارگان سوری در لبنان به حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر می‌رسد و لبنان خواستار بازگشت امن این آوارگان به دیار خود است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول