اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

دغاغله: با پیشنهاد عتبه حسینی «مبعث» روز جهانی قرآن شد/ استقبال اساتید جهان اسلام

نماینده عتبه حسینی در جنوب کشور از نام‌گذاری روز عید مبعث به عنوان روز جهانی قرآن با پیشنهاد این عتبه خبر داد و گفت: اساتید قرآن جهان اسلام از این پیشنهاد استقبال کردند.

دغاغله: با پیشنهاد عتبه حسینی «مبعث» روز جهانی قرآن شد/ استقبال اساتید جهان اسلام

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس با پیشنهاد آستان مقدس امام حسین (ع) روز عید مبعث به عنوان روز جهانی قرآن کریم نام‌گذاری شده است.

پیشنهاد عتبه حسینی برای نام‌گذاری ۲۷ رجب به عنوان روز جهانی قرآن

مهدی دغاغله استاد قرآن و نماینده عتبه حسینی در جنوب کشورمان در گفت‌وگو با فارس با اشاره به این خبر گفت: با توجه به نزول قرآن کریم در روز ۲۷ ماه رجب بر قلب پیامبر (ص) این روز با پیشنهاد عتبه امام حسین (ع) به عنوان روز جهانی قرآن نام‌گذاری شد.

وی ادامه داد: در پی شیوع بیماری کرونا و خانه‌نشینی بسیاری از مردم جهان از جمله مسلمانان، عتبه حسینی در بررسی‌های مختلف برای اجرای برنامه‌های غیر حضوری پیشنهاد اجرای برخی برنامه‌های قرآنی را طرح کرد و در این راستا به همت دارالقرآن حرم موضوع پرداختن به امت واحد اسلام در چنین شرایطی مطرح شد.

نماینده عتبه حسینی در جنوب کشور قرآن کریم را عامل وحدت و نقطه مشترک همه مسلمانان دانست و گفت: از این رو پیشنهاد شد به مناسبت بعثت پیامبر (ص) این روز به عنوان روز جهانی قرآن کریم نام‌گذاری شود. تا در چنین شرایطی که بیماری در دنیا فراگیر شده جهان اسلام با وحدت و یکپارچگی حول محور قرآن کریم به مبارزه با مشکلات بپردازند.

وی ادامه داد: نام‌گذاری این روز تنها برای تذکر به امت مسلمان و یک اقدام سمبلیک بین‌المللی است و باید بدانیم همه روزهای سال روز قرآن هستند.

راه حل همه مشکلات و رنج‌های بشر در قرآن است

این پیشکسوت قرآنی کشور با اشاره به اینکه راه حل همه مشکلات و رنج‌های بشر در قرآن است، گفت: پیامبر (ص) در روز قیامت از امتش بابت مهجوریت قرآن شکایت می‌کند و با توجه به آیه «وَقالَ الرَّسولُ یا رَبِّ إِنَّ قَومِی اتَّخَذوا هٰذَا القُرآنَ مَهجورًا» مهجوریت قرآن بر هیچ پوشیده نیست که بارزترین دلیل این مهجوریت عدم توجه به قرآن در سختی‌ها و بحران‌ها است.

نام‌گذاری روز قرآن تذکری برای فراموش نکردن نعمت بزرگی به نام قرآن است

دغاغله گرامی‌داشت روز جهانی قرآن را تذکری برای یادآوری وجود این نسخه شفابخش دانست و گفت: اینکه پیشنهاد شده یک روز از سال را به عنوان روز جهانی قرآن گرامی‌ بداریم به این دلیل است که فراموش نکنیم خداوند قرآن را به عنوان بزرگترین نعمت برای ما نازل کرده و ما از وجود چنین گوهر گران‌بهایی غافل هستیم.

استقبال اساتید جهان اسلام از نام‌گذاری مبعث به روز جهانی قرآن

وی از مشارکت و موافقت قاریان بزرگ جهان اسلام با نام‌گذاری روز مبعث به عنوان روز جهانی قرآن کریم خبر داد و گفت: پس از ارائه پیشنهاد نام‌گذاری روز عید مبعث به عنوان روز جهانی قرآن بسیاری اساتید قرآن جهان اسلام خصوصاً قاریان مصری از این پیشنهاد استقبال کردند.

دغاغله در خصوص چهره‌های قرآنی حمایت‌کننده از طرح روز جهانی قرآن کریم گفت: اساتید و قاریانی چون احمد ابوالقاسمی، قاسم مقدمی، سید جواد حسینی، غلامرضا شاه میوه اصفهانی، مسعود عنایتی‌مقدم، کریم منصوری، عبدالرسول عبایی، ناصر دغاغله و بسیاری از چهره‌های قرآنی دیگر برای بزرگداشت روز جهانی قرآن‌کریم اعلام آمادگی کرده‌اند. همچنین

به گزارش فارس چندی پیش عبدالهادی فقهی‌زاده معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از تلاش برای ثبت روز قرآن خبر داده بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول