اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

افتتاح پروژه ۲۷۴ واحدی سفیر در اراک

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی گفت: پروژه ۲۷۴ واحدی سفیر (مسکن ایثارگران) در اراک به مناسبت روز بزرگداشت شهدا افتتاح می‌شود.

افتتاح پروژه ۲۷۴ واحدی سفیر در اراک

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک مرتضی انصاری فر صبح امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت سالروز ۲۲ اسفند روز بزرگداشت شهدا  اظهار کرد: مردم کشور در بزنگاه‌های تاریخ و در روزی که نیاز بوده و در ایام جنگ تحمیلی و هشت سال دفاع مقدس بدون هیچ‌گونه چشمداشتی به دفاع از این مرز و بوم پرداختند و با از خودگذشتگی که نشان دادند به خیل عظیم شهدا یا ایثارگران پیوستند و امروز وظیفه داریم قدران زحمات آن‌ها باشیم.

وی با بیان اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی مدیون خون مطهر شهدا و ایثارگری ایثارگران هستند ادامه داد: بر اساس آمار رسمی تعداد شهدای استان مرکزی ۵ هزار و ۳۸۲ نفر، جانبازان ۱۴ هزار و ۵۵۳ نفر و آزادگان ۷۳۷ نفر هستند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی تصریح کرد: برنامه‌های تبلیغی، ترویجی و محیطی امسال به دلیل شرایط خاص شیوع ویروس کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی با مشارکت نهادهای فرهنگی به‌صورت مجازی برگزار شد

انصاری فر اجرای طرح سپاس، پخش تیزهای تلویزیونی، ارسال پیامک گرامیداشت یاد شهدا، تعویض نمادین پرچم قبور مطهر شهدا، غبارروبی و عطرافشانی گلزارهای شهدا را از برنامه‌های در دست اجرا نام برد.

وی با اشاره به افتتاح پروژه‌های آماده استان به‌صورت ویدئوکنفرانس با حضور رئیس‌جمهور بیان کرد: پروژه ۲۶۴ واحدی مسکن ایثارگران و مجتمع فرهنگی، ورزشی و توان‌بخشی ایثار به مساحت ۱۰ هزار مترمربع که پیشرفت ۸۵ درصدی داشته و در حال تکمیل شدن است به مناسبت روز بزرگداشت شهدا به‌صورت نمادین افتتاح می‌شود. 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی همچنین اظهار کرد: مجتمع توانبخشی، فرهنگی و ورزشی ایثار استان نیز در مساحتی به متراژ هفت هزار متر مربع در اراک احداث شده و دارای ۱۲ هزار مترمربع زیربنای ورزشی امکانات رفاهی و توانبخشی است.

انصاری‌فر ادامه داد: عملیات این پروژه از سال ۸۶ شروع شده بود و نزدیک به ۳۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی، استانی و داخلی بنیاد شهید سرمایه‌گذاری شده است.

وی همچنین برگزاری کنگره ملی و همایش سراسری «لشگر فرشتگان تاریخ‎ساز»، تجلیل از زنان شهید، جانباز و آزاده، تبریک روز بزرگداشت شهدا از طریق آهنگ‌های پیشواز تلفن‌های ثابت و همراه، تجلیل از راویان پیام‌آور ایثار و... را از دیگر برنامه‌های بزرگداشت روز شهدا برشمرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول