اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

«مهر سلامت» بالاخره برگزار می‌شود/ «خون صلح» دیدنی شد + فیلم

مستند «خون‌ صلح» مستندی درباره «عباس عربی» است که از سختی‌های رضایت‌گرفتن برای محکومان به قصاص می‌گوید.

«مهر سلامت» بالاخره برگزار می‌شود/ «خون صلح» دیدنی شد + فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس، مراحل ساخت و آماده سازی مستند نیمه‌بلند «خون‌ صلح» از سال ۹۷ تا بهمن ۹۹ به طول انجامید و روایتگر زندگی عباس عربی است که رنگ صلح را جایگزین قصاص کرده است. او که برای هدف والای بخشش و ترویج آن در جامعه به‌عنوان فرهنگی درست و انسانی تلاش می‌کند، از سختی‌های رضایت‌گرفتن برای محکومان به قصاص و زندگی شخصی خود سخن می‌گوید.

در روند تولید این فیلم با صحنه‌هایی از زندگی انسان‌ها و خانواده‌هایی روبه‌رو هستیم که با موضوع قصاص و بخشش درگیرند و طی فرآیند تولید فیلم در برخی صحنه‌ها، بعضاً خطرهای جانی از سوی خانواده‌های دو طرف پرونده، عوامل گروه تولید و فیلم‌برداری را تهدید می‌کرد.

دیگر عوامل تولید فیلم «خون‌صلح» عبارتند از: فرزاد احمدی(مشاور کارگردان)، داریوش نستوه (مدیر فیلم‌برداری)، نیما شمسایی(دستیار کارگردان)، محمدعلی حق‌پرست (تدوین)، علیرضا عباس‌قلی(صدابردار)، مهدی اکبریان (صداگذار)، حسین صدقی(اصلاح رنگ و نور)، امیررضا جعفری (موسیقی)، حسین مشکینی(مدیر تولید).

 

تیزر خون صلح

 

«خون صلح» به تهیه‌کنندگی عطا پناهی جدیدترین محصول خانه مستند است که در اولین حضور جشنواره‌ای خود روز سه‌شنبه ۱۹  اسفند از ساعت ۱۶ در هجدمین جشن تصویر سال رونمایی خواهد شد.

 

 

*  اختتامیه دومین جشنواره فیلم کوتاه «مهر سلامت» پس از سه‌ماه تعویق

محمد پسران‌رزاق، قائم مقام دبیر این دوره از جشنواره درباره زمان برگزاری اختتامیه این رویداد گفت: مراسم اختتامیه جشنواره سه‌‎شنبه ۱۹ اسفندماه ساعت ۲۰:۳۰ در سالن ابن‌سینا دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار و برگزیدگان معرفی خواهند شد.

وی افزود: در این مراسم که به صورت محدود و با حضور داوران، برگزیدگان و برخی مقامات کشوری برگزار می‌شود، ضمن معرفی نفرات برگزیده اول تا سوم در هر بخش، از برخی آثار به انتخاب داوران تقدیر صورت می‌گیرد. 

وی درباره دلایل تاخیر چند ماهه در برگزاری مراسم اختتامیه دومین دوره این رویداد سینمایی، گفت: با توجه به اینکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، یکی از متولیان اصلی برگزاری جشنواره «مهر سلامت» است، طبیعتا به دلیل احترام تمام و کمال به پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی از سوی ستاد ملی مباره با کرونا با حساسیت بیشتری در برگزاری جشنواره مواجه بودیم که همین امر سبب به تعویق افتادن زمان برگزاری جشنواره شد.
  
وی افزود: مراسم اختتامیه دومین جشنواره ملی فیلم کوتاه «مهر سلامت»، پیش از این قرار بود، آبان‌ماه با حضور دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی برگزار شود، که مواجه کشور با موج سوم کوید ۱۹، این امر را با تصمیم شورای سیاست‌گذاری به زمان دیگری موکول کرد.

پسران‌رزاق در پایان از اکران آنلاین آثار منتخب این دوره از جشنواره، یک روز قبل از برگزاری مراسم اختتامیه خبر داد و گفت: با کسب رضایت صاحبان آثار و تمهیدات اندیشیده شده، آثار منتخب دومین جشنواره فیلم کوتاه «مهرسلامت» در سایت جشنواره اکران آنلاین خواهد شد. برای هر اثر یک سانس در نظر گرفته شده و علاقه‌مندان سینما و مخاطبان جشنواره می توانند روز دوشنبه 18 اسفندماه با مراجعه به سایت جشنواره به آدرس msff.ir به تماشای آنلاین آثار منتخب بنشینند.

شایان ذکر است: مراسم اختتامیه دومین دوره جشنواره ملی فیلم کوتاه «مهر سلامت» بصورت آنلاین از اینستاگرام جشنواره با شناسه mehresalamatfilm پخش خواهد شد.

دومین دوره جشنواره ملی فیلم کوتاه «مهر سلامت» با هدف ارتقاء فرهنگ نیکوکاری در حوزه سلامت از طریق پیوند هنر و عمل خیر با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مجمع خیرین سلامت و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با شعار «هر ایرانی یک مهروز سلامت» برگزار ‌می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول