اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

۹۰ درصد غرق شدگان خارج از محدوده منجیان بوده‌اند

براساس آمار منتشر شده، ۹۰ درصد افرادی که غرق شده‌اند خارج از محدوده منجیان بوده‌اند.

۹۰ درصد غرق شدگان خارج از محدوده منجیان بوده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس، بیژن پیریایی سرپرست کمیته پیشگیری از غرق شدگی با اشاره به برخی آمار مستند در رابطه با مغروقین، عنوان کرد: طبق آماری که بهار سال جاری مورد بررسی قرار گرفت حدود ۹۰ درصد افرادی که غرق شده اند خارج از محدوده منجیان غریق، استخرها و طرح های سالم سازی سواحل جان خود را از دست می دهند. همچنین طبق آمار ۴ ماهه ابتدایی سال گذشته حادثه غرق شدگی برای ۳۶ درصد افراد در رودخانه ها رقم خورده نه دریا و استخرها. 

سرپرست کمیته پیشگیری از غرق شدگی با بیان اینکه به طور میانگین سالیانه حدود ۱۰۰۰ نفر در ایران غرق می شوند، خاطرنشان کرد: بر اساس آمار فوق تنها حدود ۱۰۰ نفر از مغروقین در محدوده استقرار ناجیان هستند و مابقی افراد خارج از این محدوده ها با مشکل مواجه شده و جان خود را از دست می دهند. 

وی بر اساس این آمار اهمیت فعالیت کمیته پیشگیری از غرق شدگی را مورد توجه قرار داد و یادآور شد: پیشگیری از غرق شدگی یکی از مهمترین کمیسیون های فعال در فدراسیون جهانی نجات غریق است با این حال پیشینه فعالیت و برنامه های پیشگیری از غرق شدگی در ایران خیلی پررنگ نیست. این کمیته تیرماه امسال (دوره ریاست قبلی) با پیشنهاد و طراحی بنده تشکیل شد ولی عملا با مدیریت جدید فدراسیون فعالیت هایش را به طور جدی آغاز کرد. 

پیریایی از کارگروه های شورای راهبردی، آمار و انفورماتیک، استان ها، رسانه، تحقیق و توسعه  و آموزش به عنوان ۶ کارگروه زیر مجموعه کمیته پیشگیری از غرق شدگی یاد کرد و اینکه تشکیل کارگروه تحقیق و توسعه با حضور نیروهای متخصص، از اولین گام های برداشته شده در راستای آغاز به کار این کمیته است. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول