اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

71 واحد صنعتی در سیستان و بلوچستان پروانه بهره برداری گرفتند

مدیر کل صنعت معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: در حوزه صنعت و معدن ۷۱ واحد صنعتی با اشتغال ۹۰۰ نفر پروانه بهره برداری اخذ و همچنین در حوزه معدن ۲۰ پروانه معدن صادر شده است

71 واحد صنعتی در سیستان و بلوچستان  پروانه بهره برداری گرفتند

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، داوود شهرکی در نشست خبری با اصحاب رسانه در زاهدان اظهار کرد: در حوزه صنعت و معدن ۷۱ واحد صنعتی با اشتغال برای ۹۰۰ نفر پروانه بهره برداری گرفتند همچنین در حوزه معدن ۲۰ پروانه معدن گرفته شد.

وی افزود: حدود ۳۵ میلیون تن ذخایر معدنی کشف شده با درصدها و عیارهای متفاوت داریم که امید داریم تا پایان سال یک ذخیره خوب  رو معرفی کنیم و تا کنون بیش از صد درخواست در این مزایده ارایه شده است.

مدیر کل صنعت معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: امسال ۳۶ جلسه استانی برای رفع موانع تولید داشتیم و در حوزه تجارت حدود یک میلیارد دلار صادرات صورت گرفت، در حوزه کالاهای اساسی در دیماه خیلی التهابی نداشتیم اما از دیماه تاکنون کالاهایی همچون شکر و روغن  کمبودها و مشکلاتی ایجاد شد که حدود ۸ هزار تن بین واحد‌های صنفی و مردمی توزیع شد.

وی ادامه داد: برای ایام عید در زمینه روغن مشکلی نداریم، ذخیره سازی میوه ایام عید به خوبی انجام شده حدود ۸۰۰ تن سیب و پرتقال ذخیره سازی شده  در حوزه آرد و نان که وقفه ای و فشاری رو نانوایان بود ساعت کار نانوایان اصلاح ساعت شد ،، به تعدادی از نانوایان سهمیه دادیم و ساعات کارشان را اضافه کردیم.

وی گفت: ۹ هزار و ۵۰۰ بازرسی در حوزه آرد و نان داشتیم و 800 پرونده در این حوزه به تعزیرات حکومتی ارجاع داده شد.

مدیر کل صنعت معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: تقریبا در حوزه گاز چالشی نداشتیم و 1980  بازرسی داشتیم و ۶۰ پرونده به تعزیرات معرفی کردیم همچنین در حوزه بازرسی بیش از ۱۴۶ هزار بازرسی در سطح استان داشتیم که در همکاری با ستاد کرونا تعطیلی اصناف و همراهی با ستاد، حدود ۳۱ بازرسی و ۴۷۶ تذکر و ۷۹۳ پلمپ واحد صنفی را در سطح استان داشتیم.

وی ادامه داد: در زمینه مرغ نیاز ما از طریق تولید مازاد استان‌های  تامین می شود، خراسان جنوبی بالغ بر ۵ برابر نیاز خودش تولید مرغ دارد اما با شیوع آنفولانزای پرندگان در خراسان جنوبی در مقطعی ورود مرغ از این استان متوقف شد که با مرغ منجمد و تنظیم بازار تامین شد و تا پایان سال نیز توزیع مرغ منجمد را در سطح استان خواهیم داشت

شهرکی گفت: بیش از ۹۵ درصد معادن در دست بخش خصوصی است و تمام شاغلین معادن از بومیان هستند، در بحث کارخانه ها نیز اولویت بکارگیری با نیروهای بومی است.

مدیر کل صنعت معدن و تجارت سیستان و بلوچستان تصریح کرد: گاز به شهرک صنعتی میرجاوه رسیده به زودی شهرک کامبوزیا هم به سیستم گاز وصل خواهد شد امیدواریم حوزه صنعت نیز به طور کامل به سیستم گاز وصل شوند و مشکل سوخت نداشته باشند.
انتهای پیام/75005

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول