اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

این آمریکاست که باید پیام‌های امیدوارکننده بدهد نه ایران/ همه باید در حمایت از مواضع رسمی نظام یکصدا باشند

کارشناس مسائل آمریکا با بیان اینکه این آمریکاست که این روزها باید پیام‌های امیدوارکننده بدهد نه ایران گفت: همه باید در حمایت از مواضع رسمی نظام یکصدا باشند.

این آمریکاست که باید پیام‌های امیدوارکننده بدهد نه ایران/ همه باید در حمایت از مواضع رسمی نظام یکصدا باشند

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، روزنامه جام جم گفت‌وگویی با سید محمد مرندی، استاد دانشگاه و کارشناس مسائل آمریکا درباره اخبار ضد و نقیض رسانه‌های خارجی مبنی بر «گفت‌وگو‌های امیدوار کننده ایران و غرب» انجام داده است که بخش‌های مهم آن در ادامه می‌آید.

این آمریکاست که این روزها باید پیام‌های امیدوارکننده بدهد نه ایران

- مطرح کردن این‌گونه اخبار مبنی بر ارسال پیام‌های امیدوارکننده از سوی ایران و برگزاری جلسه پیشنهادی اتحادیه اروپا با حضور ایران و آمریکا هدفمند است به این معنی که ذهن‌ها را از موضوع اصلی دور کند.

- موضوع اصلی چیزی نیست جز این‌که این آمریکاست که این روزها باید پیام‌های امیدوارکننده بدهد نه ایران، زیرا جمهوری اسلامی ایران سال‌ها به تعهدات خود در قالب برجام عمل کرده و آنها را اجرایی کرده است و این موضوع را همه می‌دانند.

خسارات اروپایی‌ها به ایران به اندازه اقدامات ترامپ مجرمانه است

- به‌رغم پایبندی ایران به تعهداتش، آمریکا حتی در زمان ریاست‌جمهوری اوباما این توافق را نقض کرد و در ادامه در زمان ریاست‌جمهوری ترامپ از توافق هسته‌ای خارج شد و در مقابل اروپاییان نیز به تبعیت از آمریکا عهدشکنی کرده و به تعهدات برجامی خود عمل نکردند.

- تحریم‌ها و خساراتی که اروپایی‌ها به‌خاطر آمریکا به مردم ایران، تحمیل کردند به اندازه اقدامات ترامپ مجرمانه است.

درخواست مذاکره از سوی آمریکا یعنی آنها نمی‌خواهند برجام را اجرا کنند

- آمریکا چه در زمان اوباما و چه در زمان ترامپ به تعهدات پایبند نبوده است، بنابراین اگر دولت بایدن می‌خواهد برجامی در کار باشد، باید به آن تعهدات به‌صورت کامل پایبند باشد.

- در این راستا درخواست مذاکره از سوی آمریکا نشان می‌دهد که آنها می‌خواهند برجام را اجرا نکنند، درحالی‌که اگر درصدد اجرایی کردن تعهدات خود باشند به آن عمل می‌کنند.

جمهوری اسلامی منتظر اجرای تعهدات آمریکاست

- جمهوری اسلامی منتظر اجرای تعهدات آمریکاست و آمریکا باید مسیر خود را اصلاح کند.

- اقدامی که دولت بایدن باید انجام دهد این است که کارهایی را که از سوی ترامپ انجام شده، لغو کرده و به تعهدات خود عمل کند، لذا این کار بسیار شفاف است.

- موضع جمهوری اسلامی روشن است، زمانی می‌توان صحبت از مذاکرات جدید کرد که توافقات مذاکرات قبلی اجرا شود.

انجام مذاکره جدید به‌نوعی ضد مذاکره است

- وقتی در حال حاضر طرف مقابل احترامی برای توافق قبلی قائل نیست انجام مذاکره جدید به نوعی ضد مذاکره نیز محسوب می‌شود.

- انجام مذاکره جدید به این معنی است که در عمل می‌پذیریم توافقات قبلی لازم‌الاجرا نیست در این صورت بابی را خواهیم گشود که توافقات مذاکرات احتمالی آینده نیز برای آمریکا  لازم‌الاجرا نباشد.

برخی اظهارنظرها در زمینه انجام مذاکره به اهداف غرب کمک می‌کند

- متاسفانه به نظر می‌رسد برخی اظهارنظرها از سوی مقامات دولتی و غیر دولتی در زمینه انجام مذاکره به اهداف غرب کمک می‌کند.

- البته بعضی از این اظهارنظرها به دلیل بی‌احتیاطی است و بعضی نیز متاسفانه با انگیزه‌های انتخاباتی صورت می‌گیرد.

عده‌ای فهم درستی از آمریکا ندارند و عده‌ای دیگر کاسبان سیاسی هستند

- عده‌ای فهم درستی از آمریکا ندارند و عده‌ای دیگر کاسبان سیاسی هستند که با عوام‌فریبی به‌دنبال این هستند مردمی که از مشکلات موجود خسته شده‌اند راه نجات را در برخی مسیرهای بیراهه و سراب دنبال کنند.

- در حالی که بسیار روشن است انجام مذاکرات جدید در وقتی که هنوز توافقات قبلی عملی نشده، فایده‌ای ندارد، بلکه بسیار مضر است.

انجام مذاکره جدید پالس ضعف به آمریکا می‌فرستد

- تا زمانی که طرف مقابل به توافق قبلی احترام نگذارد انجام مذاکره جدید به معنای اجرایی نشدن توافق قبلی است و در نتیجه این پیام را به آمریکا می‌دهد که لزومی به احترام گذاشتن برای توافق قبلی وجود ندارد، چرا که ما زیر فشار، هر چیزی را می‌پذیریم.

- اگر بر فرض در این شرایط مذاکرات جدیدی را بپذیریم مطمئا سرنوشت نتایج این مذاکرات از وضعیت کنونی اجرای برجام بهتر نخواهد بود.

همه باید در حمایت از مواضع رسمی نظام یکصدا باشند

- موضعگیری تمام جناح‌ها و گروه‌ها در داخل کشور و در برابر غرب باید کاملا روشن و شفاف باشد به این معنی که همه باید در حمایت از مواضع رسمی نظام یکصدا باشند.

- اگر غربی‌ها احساس کنند قادر به ایجاد شکاف در داخل کشور هستند قطعا در جهت دستیابی به اهدافشان بر مواضع غلط خود بیشتر پافشاری خواهند کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول