اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تیراندازی مرگبار در محل قتل «جورج فلوید»

درگیری در محل قتل جورج فلوید سیاه‌پوست آمریکایی که سال گذشته در خشونت نژادپرستانه پلیس شهر مینیاپولیس کشته شد، به تیراندازی و جان باختن یک نفر انجامید.

تیراندازی مرگبار در محل قتل «جورج فلوید»

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پلیس مینیاپولیس آمریکا از تیراندازی مرگبار در محل قتل جورج فلوید خبر داد؛ جایی که به دنبال اعتراضات سراسری علیه خشونت و تبعیض‌های نژادپرستانه در آمریکا به مکان یادبود تبدیل شده است.

«جان الدر» سخنگوی اداره پلیس مینیاپولیس خبر داد، شنبه شب (به وقت محلی این شهر آمریکا) یک نفر در همان مکانی که جورج فلوید جانش را از دست داد، بر اثر تیراندازی کشته شد.

به گزارش «سی‌ان‌ان»، تقاطع خیابان سی و هشتم و خیابان شیکاگو که محل قتل جورج فلوید است، تبدیل به یک مکان یادبود شده و شورای شهر مینیاپولیس ماه سپتامبر سال گذشته، نام جورج فلوید را برای آن برگزیده است.

فلوید ۴۶ ساله در تاریخ ۲۵ ماه می ۲۰۲۰ (پنج خرداد ۱۳۹۹) توسط مامور پلیس سفیدپوست شهر مینیاپولیس به طرزی وحشیانه کشته شد.

این سیاه‌پوست آمریکایی بعد از آنکه مامور پلیس حدود هشت دقیقه زانویش را روی گردن وی فشار داد، جان باخت. آخرین حرف‌هایی که فلوید قتل از جان باختنش ‌زد، این بود: «من نمی‌توانم نفس بکشم».


قتل جورج فلوید

 

انتشار فیلم قتل جورج فلوید جرقه اعتراضات سراسری در آمریکا علیه خشونت‌ها و تبعیض‌های نژادپرستانه را روشن کرد و آخرین جمله او در حیاتش، سمبل اعتراضات شد.

سخنگوی پلیس مینیاپولیس در توضیح تیراندازی مرگبار در محل قتل فلوید اعلام کرد: «فرد قربانی و مظنون (به تیراندازی) درگیری لفظی پیدا کردند و فرد مظنون به قربانی تیراندازی کرد.

به گفته جان الدر، نیروهای پلیس مینیاپولیس به محض اطلاع از تیراندازی در مکان قتل فلوید به منطقه اعزام شدند.

این سخنگوی پلیس آمریکا خبر داد که پیش از حضور ماموران در محل تیراندازی، یک نفر به بیمارستان منتقل شده بود اما در بیمارستان بر اثر شدت جراحات جان باخت.

الدر و دیگر مقام‌های پلیس مینیاپولیس آمریکا توضیح بیشتری درباره تیراندازی در محل قتل جورج فلوید ندادند و اسامی قربانی و مظنون این تیراندازی را هم منتشر نکرده‌اند.

به گفته سخنگوی اداره پلیس مینیاپولیس، فرد ضارب هنوز شناسایی یا دستگیر نشده است و تحقیقات و تلاش‌های پلیس برای تعیین هویت و دستگیری او ادامه دارد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول