اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

جلسه کمیسیون کشاورزی با معاونان وزیر صمت و جهاد درباره مرغ و میوه/ عرضه روزانه مرغ در تهران به 250 تن می‌رسد

رئیس کمیسیون کشاورزی با اشاره به بازدید از یکی از میادین میوه و تره‌بار از برگزاری جلسه با معاونان وزرای صمت و جهاد خبر داد و گفت: این کمیسیون درخواست عرضه بیش‌تر مرغ و میوه و عدم افزایش قیمت تا بعد از نوروز 1400 را داده است.

جلسه کمیسیون کشاورزی با معاونان وزیر صمت و جهاد درباره مرغ و میوه/ عرضه روزانه مرغ در تهران به 250 تن می‌رسد

سیدجواد ساداتی‌نژاد رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، درباره وضعیت میوه و مرغ در بازار شب عید اظهار داشت: روز گذشته به همراه قبادی معاون وزارت صمت، گیلان پور معاون وزیر جهاد بازار میدان میوه و تره بار جلال آل احمد رفتم که در این بازدید مدیر کل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران هم ما را همراهی می‌کرد؛ در این دیدار بر نحوه توزیع میوه نظارتی کرده و روند را بررسی کردیم و و بعد از بازدید بلافاصله جلسه‌ای هم در همان محل برگزار کردیم.

وی افزود: امروز ساعت ۱۴ هم کمیسیون کشاورزی جلسه رسمی برپا خواهد کرد که این نشست بلافاصله پس از فرمایشات مقام معظم رهبری درباره میوه و برای نظارت بر عملکرد مسئولان دولتی برنامه‌ریزی شده است و قرار است در این جلسه کارشناسان مختلف وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های ناظر حضور داشته باشند. 

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس تصریح کرد: در این نشست معاونین وزرای جهاد و صمت، رئیس ستاد تنظیم بازار، معاون اقتصادی وزیر کشور، رئیس سازمان تعزیرات و رئیس سازمان حمایت حضور داشته و نحوه توزیع و قیمت مرغ و میوه را بررسی خواهیم کرد. 

ساداتی نژاد اظهار داشت: تصمیم‌گیری‌های نشست کارشناسان و معاونین وزرای صمت و جهاد را برای اتخاذ تصمیمات نهایی به جلسه وزرای این وزارتخانه‌ها خواهیم برد و می‌کوشیم مشکل و و نحوه رفع آن را بررسی کنیم؛ این نشست ان‌شاالله در روزهای آینده این جلسه برگزار خواهد شد.

وی گفت: قیمت میوه در میادین میوه و تره‌بار مناسب است ولی درخواست ما استمرار این وضعیت است ضمن اینکه درخواست عدم افزایش قیمت میوه در میادین میوه و تره‌بار تا بعد از عید نوروز را هم داشته‌ایم؛ ضمن اینکه قیمت میوه خارج از میادین میوه و تره‌بار بسیار بالا رفته است و بخش زیادی از مردم امکان خرید از میادین میوه و تره‌بار را ندارند و دسترسی برای آنها سخت است و مجبور هستند خریدهای خود را از مغازه‌های سطح شهر انجام دهند که دلال‌ها سود افزایش قیمت را می‌برند.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس افزود: در نشستی که در میدان میوه و تره بار جلال آل احمد با مسئولان داشتیم مشخص شد که روزانه ۱۵۰ تن مرغ در میادین میوه و تره‌بار توزیع می‌شود ولی برای آنکه صف خرید مرغ شکسته شود باید این رقم افزایش یافته و به حداقل ۲۵۰ تن عرضه برسد هر چند که دغدغه کمبود توزیع مرغ در شهرهای دیگر را هم داریم و نگرانی ها مربوط به کل کشور است. 

ساداتی نژاد خاطرنشان کرد: وزارت صمت باید عرضه مرغ را کنترل کرده و تلاش کند تب بازار را بگیرد و اطمینان برای مردم حاصل شود تا به اندازه مناسب خریداری کنند.

وی خاطرنشان کرد: برخی اخبار حکایت از آن دارد که وقتی مرغ به قیمت 20400 تومان در میادین میوه و تره‌بار توزیع می‌شود از سوی دلالان خریداری شده و به قطعه بندی‌ها فروخته شده و بخشی از افزایش قیمت‌ها به همین دلیل است لذا اختلال در مقدار توزیع و تامین نیاز بازار وجود دارد. 

ساداتی نژاد گفت: مشکلات تب بازار مرغ و میوه فقط با عرضه مناسب از بین می‌رود که در نشست امروز کمیسیون کشاورزی با معاونین وزرای جهاد و رئیس تعزیرات و رئیس سازمان حمایت این موضوع را بررسی خواهیم کرد. 

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول