اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

مدیر خانه کتاب: استقبال و خرید مردم در طرح زمستانه غافلگیرمان کرد

مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران از استقبال بی‌نظیر مردم و خرید از طرح زمستانه خبر داد و گفت: بازهم ما از سوی مردم غافلگیر شدیم و برای نخستین بار در طول برگزاری طرح‌های فصلی رکورد ۲۰ میلیارد تومانی ظرف ۸ روز شکسته شد.

مدیر خانه کتاب: استقبال و خرید مردم در طرح زمستانه غافلگیرمان کرد

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، ایوب دهقانکار مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران در نشست خبری جایزه «کتاب تاریخ انقلاب اسلامی» به فعالیت‌های موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران در سال ۹۹ اشاره کرد و گفت: فعالیت‌های خانه کتاب و ادبیات ایران را در سال ۹۹ با لحاظ دو فاکتور کرونا و ادغام شروع کردیم.

وی به اجرای نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران اشاره کرد و با بیان اینکه این نمایشگاه حاصل ادغام و کرونا بود گفت: اگر کرونا نبود بعید بود شاهد برپایی نمایشگاه مجازی باشیم. از سوی دیگر اگر ادغام موسسات انجام نمی‌شد برگزاری نمایشگاه مجازی هم با دشواری‌هایی همراه می‌شد. اما آنچه در راستای نمایشگاه مجازی کتاب تهران صورت گرفت حاصل هم افزایی خانه کتاب و موسسه نمایشگاه‌های سابق بود.

وی به برگزاری طرح زمستانه کتاب بلافاصله پس از نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران اشاره کرد و ابراز داشت: ما طرح زمستانه را در ۹ اسفند آغاز کردیم و توانستیم به لطف خدا برای نخستین بار ۴ طرح فصلی را در موعد خود انجام دهیم و از کتابفروشی‌ها حمایت کنیم. هرچند تصور بر این بود این فاصله کم از نمایشگاه مجازی تا طرح زمستانه خرید مردم را تحت الشعاع قرار خواهد داد و استقبال خوبی از زمستانه صورت نمی‌گیرد، حتی اعتراضات شدیدی را هم شاهد بودیم اما آنچه در عمل اتفاق افتاد این بود که بازهم ما از سوی مردم غافلگیر شدیم و برای نخستین بار در طول برگزاری طرح‌های فصلی رکورد ۲۰ میلیارد تومانی ظرف ۸ روز شکسته شد.

دهقانکار به پویایی صنعت نشر ایران اشاره کرد و توضیح داد: خروجی طرح زمستانه نشان از تاب آوری صنعت نشر در برابر کرونا و البته لزوم تقویت صنعت نشرکشور دارد.

بر اساس این گزارش، این دوره از طرح زمستانه کتاب۹۹ با مشارکت و استقبال ۹۳۷کتابفروشی فعال از ۳۱ استان کشور به پایان رسید.

در این دوره از کل کتابفروشی‌های متقاضی طرح، ۷۱۴ کتابفروشی در مراکز استان‌ و ۲۲۳ کتابفروشی در شهرستان‌ها با یارانه ۲۵ درصدی کتاب‌ها را عرضه کردند. همچنین استان تهران با ۱۴۷ کتابفروشی، خراسان رضوی با ۱۱۱ کتابفروشی، اصفهان با ۹۸ کتابفروشی، قم با ۷۸ کتابفروشی، آذربایجان شرقی با ۵۸ کتابفروشی و کردستان با ۵۲ کتابفروشی بیشترین مشارکت کتابفروشی‌ها را در این دوره از طرح به خود اختصاص دادند.

 ۴۵۸ هزار و ۸۳۳ نسخه کتاب به مبلغ ۱۹۸ میلیارد و ۱۳۷ میلیون و ۵۹۱ هزار و ۷۳۰ ریال در پاییزه کتاب ۹۹ فروخته شد اما در زمستانه کتاب ۹۹ این آمار به ۴۴۰ هزار و ۲۷۶ نسخه کتاب به مبلغ ۲۱۴ میلیارد و ۳ میلیون و ۱۹۹ هزار و ۶۷۴ ریال رسیده است.
 
۱۲۸ کتابفروشی استان تهران در پاییزه کتاب ۹۹ توانستند ۷۰ هزار و ۵۴۸ نسخه کتاب بفروشند اما در زمستانه کتاب، ۱۴۷ کتابفروشی این استان توانستند با فروش ۳۷ میلیارد و ۸۵۰ میلیون و ۶۶۵ هزار و ۸۵۸ ریالی سهم ۱۸ درصدی از کل فروش را به خود اختصاص دهند.
 
استان‌های تهران، خراسان رضوی، اصفهان، قم، فارس‌، کردستان، آذربایجان شرقی، گیلان، مازندران و خوزستان جزو پرفروش‌ترین استان‌ها بر اساس مبلغ فروش بودند و استان‌های تهران، خراسان رضوی، اصفهان، قم، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، مازندران، خوزستان و مرکزی جزو پرفروش‌ترین استان‌ها بر اساس تعداد کتاب شناخته شدند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول