اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

امکان تشخیص تست کرونای انگلیسی در آزمایشگاه ملکولی کردستان فراهم شد

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: پنجمین دستگاه اهدایی سازمان بهداشت جهانی جهت انجام تست کرونای انگلیسی در آزمایشگاه ملکولی وابسته به فعالیت این دانشگاه راه‌اندازی شد.

امکان تشخیص تست کرونای انگلیسی در آزمایشگاه ملکولی کردستان فراهم شد

ابراهیم قادری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس جهش یافته کرونا موسوم به کرونای انگلیسی در جهان، پنجمین دستگاه اهدایی سازمان بهداشت جهانی در راستای تکمیل و تجهیز آزمایشگاه ملکولی کووید ۱۹ در استان راه‌اندازی و قریب به یک‌ماه با کار بی وقفه، طراحی و انجام آزمایش متعدد سرانجام موفق به شناسایی بیماران مشکوک به کرونای جهش یافته و تشخیص آن شد.

وی در ادامه افزود: در این آزمایشگاه کرونای جهش یافته در نمونه سه بیمار مبتلا به کووید ۱۹ مورد شناسایی قرار گرفت که همه آن موارد از نوع B.1.1.7  و از سوی انستیتو پاستور ایران مورد تائید است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: این نتایج نشان می‌دهد که سایر واریانت‌های دیگر هم ممکن است همراه این نوع جهش یافته در جامعه وجود داشته باشد.

 قادری اذعان کرد: پیش از این، نمونه افراد مشکوک به انستیتو پاستور ایران ارسال می‌شد و یک هفته بعد جواب تست به دست ما رسید، اما در شرایط جدید امکان این وجود دارد که پاسخ تست را ۲۴ ساعت بعد از آزمایش در اختیار داشته باشیم.

وی خطاب به شهروندان یادآور شد: استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی را جدی بگیرید تا از شیوع بیشتر گونه‌های جهش یافته کرونا جلوگیری شود.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول