اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

ضرورت تقویت زیرساخت‌های گردشگری‌ در سقز

فرماندار ویژه شهرستان سقز با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری از جمله مثلث گردشگری؛ زیویه، کرفتو و تخت سلیمان، بر تقویت زیرساخت‌های گردشگری‌های طبیعی، مذهبی، پزشکی و بوم‌گردی در این شهرستان تاکید کرد.

ضرورت تقویت زیرساخت‌های گردشگری‌ در سقز

به گزارش خبرگزاری فارس از سقز، کامیل کریمیان در دیدار با مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان اظهار داشت: بسترهای لازم برای ماندگاری مسافر فراهم شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های مختلف در این شهرستان از جمله اماکن تاریخی، مذهبی، رودخانه داخل شهر، بیمارستان بزرگ شفا، سدهای سقز، روستاهای گردشگری و مثلث گردشگری؛ زیویه، کرفتو و تخت سلیمان، بر تقویت زیرساخت‌های گردشگری‌های طبیعی، مذهبی، پزشکی و بوم‌گردی تاکید کرد.

کریمیان با بیان اینکه مرمت عمارت و حمام تاریخی قلندر به اتمام رسیده است خواستار واگذاری این مجموعه به سرمایه‌گذار دارای واجد شرایط جهت جذب گردشگر و درآمدزایی برای منطقه شد.

وی همچنین اضافه کرد: احداث موزه شهر و باستان‌شناسی در سقز به عنوان یک مطالبه جدی شهروندان مطرح است و بایستی اداره‌کل میراث فرهنگی استان برای احداث آن، برنامه جدی داشته باشد.

فرماندار سقز افزود: میراث استان باید برای جذب گردشگر جهت زیویه و توسعه و بوم گردی روستاهای همجوار آن برنامه، داشته باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان هم با عنوان اینکه شهرستان سقز دارای ظرفیتهای منحصر به فرد در حوزه گردشگری، میراث و صنایع دستی است، عنوان کرد: احداث موزه شهر و برنامه ریزی برای احداث موزه مردم‌شناسی از برنامه‌های آینده این اداره کل خواهد بود.

یعقوب گویلیان ادامه داد: در صدد آن هستیم که منطقه گردشگری زیویه را به ایران اسلامی معرفی کنیم تا مردم کشورمان با میراث گرانبهای شهرستان سقز آشنا شوند.

وی ادامه داد: مثلث زیویه، کرفتو و تخت سلیمان محور بعدی برنامه های میراث فرهنگی در راستای جذب گردشگر خواهد بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان با بیان اینکه شهرستان سقز از لحاظ بوم‌گردی دارای پتانسیل‌های زیادی است، بر شناسایی و معرفی روستاهای هدف در سال 1400 تاکید کرد.

انتهای پیام/2330/74

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول