اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

نصب ۳۰ المان نوروزی در شهر ملایر

شهردار ملایر با اشاره به اجرای طرح استقبال از بهار شهرداری در آستانه سال نو گفت: در این زمینه ۳۰ المان جدید تا نوروز در معابر و بوستا‌ن‌های شهر نصب می‌شود و المان‌های قدیمی نیز تعمیر خواهد شد.

نصب ۳۰ المان نوروزی در شهر ملایر

 به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر حسین بابایی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یکی از  اولویت‌های ما در شهرداری اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام قبل از شروع پروژه جدید است اظهار کرد: مجموعه مینی‌ورلد یکی از مهمترین پروژه‌هایی به شمار می‌رود که به جد در حال انجام است.

وی با بیان اینکه این پروژه از سال ۸۷ در ۴۸ هکتار و در امتداد مجموعه بام ملایر و جاده سلامت آغاز شده است گفت: ۱۳۸ اثر شاخص تاریخی، ملی و جهانی مانند دیوار چین، آرامگاه حافظ، برج ایفل، تخت جمشید، برج پیزا، میدان شهدا با کتیبه‌های ایثار و شهادت، گنبد قابوس، مجسمه‌های جزیره ایستر شیلی و آبشار و اهرام مصر، بنای تاریخی کاخ خورشید و... در مقیاس یک دهم در حال اجرا و نصب است.

شهردار ملایر با بیان اینکه در مجموعه بام ملایر نیز تعدادی از پروژه‌های این مجموعه  شامل رستوران جزیره و متل‌ها در حال تکمیل و انجام است گفت: یکی از این پروژه‌ها هتل نیمه‌کاره پارک سیفیه است که دو طبقه آن تعیین تکلیف شده و در شرف واگذاری آن هستیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر سرانه فضای سبز ملایر ۲۱ متر مربع است، توسعه فضای سبز را از برنامه‌های همیشگی شهرداری دانست و گفت: با همکاری اداره منابع طبیعی طرح کاشت بذر گونه‌های گیاهی مقاوم به شرایط نامساعد محیطی در بیش از ۱۰ هکتار از زمین‌های ضلع غربی مجموعه تفریحی بام ملایر اجرا شده است.

بابائی از راه‌اندازی گرمخانه بانوان خبر داد و گفت: یک پناهگاه نیز به منظور نگهداری سگ‌های بدون صاحب احداث کردیم و با اجرای این طرح کنترل جمعیت حیوانات مضر شهری را مد نظر قرار دادیم.

وی ادامه داد: ماهیانه هزینه زیادی صرف تهیه دارو، غذا و نگهداری این سگ‌ها می شود، البته انجمن حمایت از حیوانات نیز کمک‌هایی و خدماتی را به ما ارائه می‌دهد.

شهردار ملایر با اشاره به اجرای طرح استقبال از بهار شهرداری در آستانه سال نو گفت: در این زمینه ۳۰ المان جدید تا نوروز در معابر و بوستا‌ن‌های شهر نصب می‌شود و المان‌های قدیمی نیز تعمیر خواهد شد.

معاون خدمات شهری شهرداری ملایر  نیز بیان کرد: در زمینه اجرای پروژه مطالعاتی طرح جامع جمع‌آوری آب‌های سطحی با هدف کاهش خطرپذیری شهر در مقابل سیلاب‌های شهری بعد از شناسایی و بررسی وضعیت موجود و مشکلات سطح شهر بعد از بارندگی‌ها، سیل‌بند شمال شهر را احداث کردیم.

مجتبی داوری با بیان اینکه این سیل بند زیر کوه گرمه و بالای جاده سلامت احداث شده و تا کانال شهرک ادامه دارد و آب های سطحی و سیلاب را از شهر خارج می‌کند، افزود: این اقدام بسیاری از حوادث را در نطفه خفه کرده و اجازه خسارت به مناطق پایین دست را نمی‌دهد.

انتهای پیام/ 3140/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول