اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  امنیتی و دفاعی

سرلشکر صفوی: مهمترین رسالت سپاه کمک به عمق بخشی خارجی و دفاعی انقلاب اسلامی است

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا مهمترین رسالت سپاه را کمک به عمق بخشی خارجی و دفاعی انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: عمق بخشی انقلاب اسلامی مفهومی فراتر از صدور انقلاب اسلامی با ماهیت فرهنگی و اجتماعی است.

سرلشکر صفوی: مهمترین رسالت سپاه کمک به عمق بخشی خارجی و دفاعی انقلاب اسلامی است

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری فارس، سردار سرلشکر پاسدار سید یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در جمع اساتید و دانشجویان دانشگاه هوافضای عاشورا، اظهار داشت: عظمت و اقتداری که امروز در نیروی هوافضای سپاه می‌بینم  قابل مقایسه با دوران دفاع مقدس نیست، پایه این اقتدار، همین دانشگاه است، این دانشگاه مثل یک مادر است که نیروی انسانی مؤمن، متعهد و متخصص را پرورش می دهد و زمینه را برای رشد استعدادها فراهم می‌کند.

سرلشکر صفوی با بیان اینکه چهل سال دوم انقلاب اسلامی با محوریت جوانان ساخته خواهد شد، به بیانیه راهبردی گام دوم انقلاب اشاره کرد و اظهارداشت: شما جوانان دانشجو در نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در چهل سال دوم انقلاب اسلامی، نقش تعیین کننده ای در دفاع از امنیت ملی و منافع ملی کشور عزیزمان ایران خواهید داشت و باید خودتان را برای  دفاع همه جانبه  در تمامی  عرصه های تهدید آماده سازید.

دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری با اشاره به رسالت سپاه پاسدارن و نیروی هوافضای سپاه در گام دوم انقلاب گفت: از نظر من مهمترین رسالت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گام دوم انقلاب، کمک به عمق بخشی خارجی و دفاعی انقلاب اسلامی است. نظریه عمق بخشی خارجی انقلاب اسلامی فقط مبتنی بر مؤلفه های دفاعی نیست، بلکه این عمق بخشی انقلاب اسلامی مفهومی فراتر از صدور انقلاب اسلامی با ماهیت فرهنگی و اجتماعی است.

رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید قاسم سلیمانی در تشریح زمینه ها و مراحل عمق بخشی خارجی انقلاب اسلامی گفت: زمینه سازی علمی و پژوهشی برای  همکاری های دفاعی و پیمان عدم تخاصم  با دولت ها و کشورهای دوست همسایه و عضویت و حضور دائم در سازمان همکاری های شانگهای از راههای عمق بخشی خارجی انقلاب اسلامی است.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در بخش دیگری از سخنان خود با تحلیل تغییر و تحولات قدرت در مقیاس جهانی گفت: جهان کنونی با سرعتی بالا در حال تغییر و تحول است، این تغییر و تحول از نظر سلسله مراتب قدرت در نظام بین‌الملل در قاره آسیا و در غرب آسیا با شتاب بیشتری در جریان است و احتمالاً تا چند دهه آینده ما با جهانی جایگزین و متفاوت روبرو خواهیم بود و از الان باید خودمان و کشور عزیزمان ایران  را برای دورانی جدید آماده کنیم وآن گام دوم انقلاب اسلامی  و تمدن نوین اسلامی است.

سردار صفوی در تشریح جزئیات تغییر و تحولات آینده جهان گفت: تا ۳۰ سال آینده هیچ کشوری تنها قدرت برتر جهان نخواهد بود و دیگر در جهان قدرت هژمون نخواهیم داشت بلکه جهان شاهد ظهور و بروز نظام چندقطبی قدرت خواهد بود و احتمالا نظام قدرت از غرب عالم به سمت شرق حرکت خواهد کرد و  قدرت بزرگ شرقی مرکب از  کشورهای چین، هند، روسیه، ژاپن، ایران و شاید پاکستان و اندونزی در قاره آسیا شکل خواهد گرفت و ایران با داشتن  موقعیت ژئوپلیتیکی برتر و حکومت با ثبات و مقتدر با تمامی این کشورها می تواند تعامل سازنده در همه حوزه ها داشته باشد.

وی افزود: حتی ممکن است در حوزه های اقتصادی نیز شاهد جابجایی قدرت باشیم و شبکه های اقتصادی غیردولتی مبتنی بر فناوری‌های جدید و با برخورداری از ظرفیت ها و منابع اقتصادی، برخی از قدرت‌های ملی را نیز پشت سر بگذارند. مبنای این تغییر و تحول قدرت، عوامل اقتصاد، فرهنگ وفناوری های جدید خواهد بود.

این استاد جغرافیای سیاسی و ژئوپلیتیک  با تأکید بر ضرورت تدوین راهبرد ملی در کشور در مواجه با جهان جدید گفت: از نظر من در راهبرد ملی خودمان باید با آینده پژوهی روند قدرت در جهان آینده دوراهبرد نگاه به شرق  و نگاه به همسایگان در اولویت قرار گیرد.

وی ادامه داد: ما باید توسعه روابط با کشورهای همسایه را جدی بگیریم. ۱۵ کشور همسایه ما حدود ۶۰۰ میلیون جمعیت دارد؛ در حوزه جذب گردشگر و حوزه صادرات دریا پایه و زمین بایستی پایه فعال تر باشیم و ما می توانیم سالانه میلیاردها دلار صادرات کالا و خدمات به این کشورها انجام دهیم.

سرلشکر صفوی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ریشه دشمنی آمریکا با ملت ایران ارتباطی با مسائل هسته ای و قدرت موشکی ندارد، به تضاد گفتمانی میان روح حاکم بر نظام سلطه و انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: آمریکایی ها و صهیونیست ها نسبت به اقتدار روزافزون ملت و رهبری و  انقلاب اسلامی در منطقه غرب آسیا، از هوشیاری و مقاومت ملت ایران و رهبری مقتدرانه مقام معظم رهبری که عامل دفع توطئه هاست، هراسان و نگران هستند. علت نگرانی آنها در سلاح  و موشک ما نیست ، نگرانی آنها از تفکر و اندیشه انقلاب اسلامی است که جهان غرب و ایدئولوژی مادی گرای ماتریالیستی- لیبرالیستی و دنیا را با چالش تهدید کرده است و اسلام ناب محمدی را به عنوان راه استقلال و آزادی ملت ها معرفی می کند و الگوی مردم سالاری دینی را به ملت های اسلامی نشان می دهد.

دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری در تحلیل روندهای دولت ایالات متحده آمریکا در دوران بایدن، گفت: در جریان حواشی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، شکاف های عمیق سیاسی و اجتماعی در داخل آمریکا سر باز کرد و این چالش ها در داخل آمریکا ادامه دار خواهد بود.

وی افزود: آمریکائی‌ها ۴۰ میلیون نفر جمعیت فقیر دارند، بالاترین آمار زندانی های مربوط به آمریکاست، بیش از یک میلیون نفر آمریکایی در زندان ها هستند و هیچ کشوری به این اندازه آمریکا جمعیت زندانی  و زندان ندارد.

سرلشکر صفوی با اشاره به سند موقت راهبرد امنیت ملی امریکاست که بامداد پنجشنبه چهاردهم اسفند مطابق با چهارم مارس ۲۰۲۱ توسط کاخ سفید اعلام شده است گفت: به نظر می رسد ایالات متحده آمریکا در دوران بایدن برای ترمیم این شکاف به ناچار به سمت محیط ملی آمریکا عقب نشینی خواهد کرد یعنی بایدن بعنوان رئیس جمهور فعلی آمریکا  تمرکزش را روی مسائل داخلی امریکا خواهد گذاشت.

سرلشکر صفوی اخراج نیروهای نظامی آمریکا از منطقه را قطعی دانست و گفت: ما باید به همکاری با دولت ها و ملت های منطقه عامل نا امنی و کشتار و اشغالگری بیست ساله این منطقه یعنی نیروهای نظامی و متحدان  آمریکا را از منطقه اخراج کنیم و استراتژی اخراج نیروهای نظامی امریکا از غرب آسیا و رهایی این مناطق از سلطه نظامی امریکا پیگیری شود.

وی افزود: از نظر من آمریکا نمی توانند در افغانستان باقی بمانند و همان‌طور که ملت شجاع و مظلوم افغانستان ارتش سرخ شوروی را از افغانستان بیرون راندند(1979-1989)، آمریکایی‌های متجاوز را نیز از این کشور بیرون خواهند کرد.

سرلشکر صفوی با تحلیل روند حرکت انقلاب اسلامی خاطرنشان ساخت: ۴۲ سال از عمر جمهوری  اسلامی ایران  می‌گذرد و روز به روز قدرتمند تر می شود و نفوإ سیاسی فرهنگی و امنیتی جمهوری اسلامی ایران از خلیج فارس و دریای عمان و دریای خزر تا دریای مدیترانه رسیده است ، دلیل آنکه امریکایی ها از ما می ترسند آن است که ما توانایی سازماندهی نیروهای مردمی منطقه را بنا به درخواست دولت هایشان  داریم و این را در طول تاریخ دیده اند.

رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید قاسم سلیمانی، توسعه گفتمان مقاومت در مقابل گفتمان سازش را از دیگر عوامل عمق بخشی به انقلاب اسلامی دانست و گفت: شاخص ها و مولفه های تمدن نوین اسلامی، نقشه راه و راهبرد فرهنگی تمدنی اقتصادی و سیاسی برای شکل گیری قدرت جهان اسلام تا پایان قرن حاضر می بایست تدوین شود و مراکز علمی و پژوهشی دانشگاه های سراسر کشور  از جمله مراکز علوم نظامی و امنیتی و نظریه پردازان علوم روابط بین الملل و علوم سیاسی – علوم اقتصادی  می توانند زمینه های تحقق تمدن نوین اسلامی و قدرت جهان اسلام را مهیا کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول