اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

پرواز مرغ سمنان به سایر استان‌ها

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان گفت: اختلاف قیمت مرغ در استان سمنان نسبت به استان‌های هم‌جوار در برخی موارد به ۴۰ درصد می‌رسد که سبب شده برخی مرغداران مرغ‌های تولیدی را برای کشتار به استان‌های دیگر انتقال دهند.

پرواز مرغ سمنان به سایر استان‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، مهدی سلامتی بعدازظهر امروز در همایش فرمانداران که در سالن مدیریت بحران استانداری سمنان برگزار شد، اظهار کرد: فرمانداران گزارشی از روند اجرای مصوبات جلسات به استانداری ارسال کنند.

وی افزود: اختلاف قیمت مرغ در استان سمنان به نسبت استان‌های هم‌جوار که در برخی موارد به ۴۰ درصد نیز می‌رسد، سبب شده است تا برخی مرغداران مرغ‌های تولیدی خود را جهت کشتار به استان‌های دیگر انتقال دهند.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان بیان کرد: در سال‌های گذشته تلاشی برای به‌روزرسانی آمار عشایر استان صورت نگرفته و آمار ثبت شده با واقعیت، ۴۰ تا ۵۰ درصد مغایرت داشت که اقدامات خوبی در این خصوص انجام شد.

سلامتی با بیان اینکه انجام پلاک‌کوبی دام سبب می‌شود تا آمارهای استانی به‌روزرسانی شود، افزود: گوشت قرمز مشمول قیمت‌گذاری استانی نبوده و به‌صورت شهرستانی تعیین می‌شود.

وی گفت: سمنان تنها استان کشور محسوب می‌شود که از ابتدای قیمت‌گذاری مرغ از قرار هر کیلو ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان بوده که این قیمت تاکنون در استان ثابت نگه داشته شد و این در حالی است که در تمام استان‌های کشور این عدد افزایش یافت.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان اظهار کرد: قیمت‌گذاری مرغ و تخم‌مرغ بر مبنای شاخص‌های وزارت جهاد، وزارت صمت، سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و اتحادیه‌ها انجام می‌شود.

ظرفیت دستگاه‌ها در اجرای برنامه‌ها لحاظ شود

فاطمه منصوری، معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار سمنان نیز در این جلسه اظهار کرد: ابلاغی برای کلیه فرمانداران استان در خصوص میزان هزینه‌کرد در فرمانداری‌ها ارسال شده است.

وی افزود: در خصوص بحث سرمایه‌گذاری انسانی سه ماه گذشته شیوه‌نامه‌ای در خصوص تقدیر و تشویق همکاران با اقدامات ویژه ارسال شده است که فرمانداران می‌توانند از این شیوه‌نامه در جهت تقدیر از همکاران برجسته خود اقدام کنند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار سمنان عنوان کرد: لازم است تا نظیر اقدامات فرهنگی ورزشی و اجتماعی که در استانداری سمنان در حال اجرا است در فرمانداری‌ها نیز به انجام رسد.

منصوری بیان کرد: اقدامات و برنامه‌های فرهنگی دارای پیوست مالی است؛ اما باید برنامه‌ها با استفاده از ظرفیت فرمانداری و سایر دستگاه‌ها به انجام رسد.

وی افزود: فرمانداران استان سمنان که در حوزه تحت مدیریت خود نیاز به اعتبار خاصی دارند؛ الزاماً باید با معاونت توسعه منابع و مدیریت هماهنگی کنند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار سمنان با بیان اینکه کمبودها و امکانات همه شهرستان‌های استان مدنظر معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان است، گفت: فرمانداران پیشنهاد‌ها و نظرات خود را در خصوص حوزه‌های تحت مسؤولیت معاونت توسعه مدیریت و منابع به این معاونت ارسال کنند.

منصوری تأکید کرد: از فرمانداران استان می‌خواهم چنانچه تصمیمات مصوب در سفرهای شهرستانی این معاونت تاکنون اجرایی نشده است، در اسرع وقت به دفتر معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری اعلام کنند.

بسیج امکانات برای کنترل قیمت‌ها

علیرضا شریفی‌نژاد، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان نیز با بیان اینکه در جلسات به دنبال آن هستیم که نتایج را به‌صورت مشهود و ملموس مشاهده کنیم، افزود: نگاه من به حوزه تحت مسؤولیت خود در گام نخست تمرکز بر رویکردها، احصای نتایج، جاری‌سازی برنامه‌ها و ارزیابی اقدامات است.

وی با تأکید بر اینکه باید سخنان ارائه شده در جلسات، صریح و قابل‌اطمینان باشد، افزود: شناسایی نقاط کلیدی و بخش‌بندی امور ازجمله اقدامات انجام‌شده در حوزه معاونت هماهنگی امور اقتصادی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان با بیان اینکه باید توانمندی آن را داشته باشیم که در شرایط خاص نوسانات را کنترل کنیم، گفت: باید تلاش کنیم تا با رویکردی مناسب و یکسان نسبت به تحقق هشت اولویت اعلام شده از سوی استاندار سمنان اقدام کنیم.

شریفی‌نژاد بیان کرد: یکی از مشکلاتی که سبب عدم چابک‌سازی در نظام اداری شده؛ عدم نظام‌مند بودن برخی برنامه‌ها و اقدامات است.‌

وی افزود: تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا با استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود نسبت به کنترل بازار و قیمت‌ها اقدام کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان بیان کرد: روز گذشته ۷.۵ تن مرغ وارد بازار استان سمنان شد که نسبت به میانگین چند روز گذشته قدری کاهش داشته است.

شریفی‌نژاد با بیان اینکه حوزه اقتصادی با تمام قوا با رویکرد حل مشکلات در خدمت فرمانداران است، افزود: در استان در حوزه تولید مرغ و تخم‌مرغ هیچ کمبودی نداریم، اما نیاز است تا ساماندهی مناسبی در امر توزیع داشته باشیم.

وی تصریح کرد: اتفاقی در بهبود وضع اقتصاد استان سمنان رخ نخواهد داد؛ مگر آنکه با تعامل و همکاری همه‌جانبه تلاش کنیم تا مشکلات را برطرف کنیم.

ابوالفضل صفاخواه، مدیرکل مالی و اداری استانداری سمنان نیز اظهار کرد: تاکنون ۲۰ جلسه کمیته سرمایه نیروی انسانی در استانداری سمنان برگزار و تمامی مصوبات آن اجرایی شده است.

وی افزود: همکاری همه‌جانبه فرمانداران و مدیران استان سمنان را در صرفه‌جویی و کاهش هزینه‌های استان شاهد هستیم.

مدیرکل مالی و اداری استانداری سمنان عنوان کرد: تسریع در جذب اعتبارات و پاسخگویی به‌موقع به مکاتبات از موارد مورد انتظار استانداری سمنان از فرمانداری‌ها است.‌

لزوم حمایت از واحدهای تولیدی راکد

مجتبی بوربور، مدیرکل حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری سمنان نیز عنوان کرد: مرغداری‌ها برای پیشگیری از مشکلات بعدی باید به دنبال جواز فعالیت خود بوده و در صورت امکان ضمن هماهنگی با مراجع مربوطه در حال حاضر با پروانه بهره‌برداری از تسهیلات بانکی استفاده کنند.

وی افزود: شیوه‌نامه ارزیابی فرمانداری‌ها در سال ۹۹ برای همه فرمانداری‌ها ارسال و در محور شش (۶) این شیوه‌نامه به ارزیابی موضوعات اقتصادی توجه شده که لازم است فرمانداران اهتمام ویژه‌ای را به تکمیل فرم‌های ارزیابی داشته باشند.

مدیرکل حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری سمنان بیان کرد: فرمانداری‌ها به‌منظور حمایت از واحدهای راکد، جلسات لازم را برگزار و اقدامات مورد نیاز را انجام دهند.

بوربور افزود: ظرفیت‌های خوبی جهت احیای واحدهای راکد در سطح استان وجود دارد که می‌توان از این ظرفیت استفاده مطلوب کرد.

پیشرفت ۸۰ درصدی نصب فیبر نوری در بخشداری‌ها

علی‌اکبر معنوی، مدیر فناوری اطلاعات، امنیت فضای مجازی و شبکه دولت استانداری سمنان بیان کرد: از انجام هرگونه کمک به‌منظور توسعه و رشد فناوری در استان دریغ نمی‌کنیم؛ فرمانداران هم پیشنهاد خود را در راستای توسعه فناوری به این مدیریت ارائه کنند.

وی خاطرنشان کرد: نصب فیبر نوری بخشداری‌های مستقل تاکنون ۸۰ درصد پیشرفت داشته است و تا پایان سال به اتمام می‌رسد.

انتهای پیام/۷۴۰۰۷/ز/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول