اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

توزیع ۲۵ هزار اصله نهال در سرخه

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سرخه گفت: ۲۵ هزار اصله نهال به مناسبت هفته منابع طبیعی در این شهرستان توزیع و کاشته می‌شود.

توزیع ۲۵ هزار اصله نهال در سرخه

به گزارش خبرگزاری فارس از سرخه، محمد راستین بعدازظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سرخه اظهار کرد: ۲۵ هزار اصله نهال به مناسبت هفته منابع طبیعی و نکوداشت روز درختکاری به‌صورت رایگان در شهرستان سرخه توزیع می‌شود.

وی ادامه داد: شهرستان سرخه اقلیم متفاوتی دارد و عرصه‌های منابع طبیعی این شهرستان بسیار وسیع و منافع منابع طبیعی دیربازده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سرخه گفت: نهال‌های قابل توزیع از گونه‌های سنجد، گز شاهی، زیتون‌تلخ، زبان‌گنجشک، توت، کاج، سرو و ارغوان است که برابر خشکی و کم‌آبی مقاوم و سازگار با اقلیم شهرستان بوده که از دو نهالستان سمنان و شاهرود تأمین شده است.

راستین عنوان کرد: نهال‌های مهیاشده بین کشاورزان برای احداث بادشکن اطراف مزارع و پروژه‌های بیابان‌زدایی و بوستان روستایی و فضای سبز شهری توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه سرخه دارای ۹۵۰ هزار هکتار اراضی ملی است، خاطرنشان کرد: هدف از توزیع نهال‌ها ایجاد فضای سبز در شهر و روستاها، احداث بادشکن اطراف مزارع با هدف کنترل فرسایش بادی و بیابان‌زدایی و در مجموع افزایش سرانه فضای سبز شهری و روستایی شهرستان است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سرخه گفت: ۳۰ ویژه‌برنامه در شهر و روستاهای این شهرستان در هفته منابع طبیعی اجرا می‌شود که با توجه به شیوع ویروس کرونا و توصیه وزارت بهداشت بسیاری از برنامه‌های عمومی این هفته لغو شد.

راستین بیان کرد: یکی از پروژه‌های اجراشده، کلنگ‌زنی پروژه مشارکتی آبخیزداری اجرای عملیات سنگ و ملات روستای اروانه است که هزینه آن بالغ بر ۲۶۵ میلیون تومان برآورد شده و ۵۰ درصد آن توسط مردم و ۵۰ درصد توسط منابع طبیعی تأمین می‌شود.

انتهای پیام/74007/ز/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول