اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

زنگ خطر خیز مجدد کرونا در گچساران به صدا درآمد

رئیس ستاد کرونا گچساران با اشاره به اینکه در اسفندماه نمونه‌گیری کرونا در شهرستان افزایش یافته است، گفت: در این مدت 283 مورد به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که این آمار زنگ خطری برای شهرستان گچساران است.

زنگ خطر خیز مجدد کرونا در گچساران به صدا درآمد

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، علیرضا اتابک  امروز در نشست ستاد مقابله با بیماری شهرستان اظهار کرد:  از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون16 هزار و 385 مورد تست  PCR و رپیدنت  از افراد مبتلا و مشکوک به کرونا دریافت  شده است.

 وی ادامه داد: از ابتدای این بیماری تا کنون چهار هزار و542 بیمار مبتلا به کرونا قطعی شناسایی شده‌اند.

 رئیس ستاد کرونا گچساران با اشاره به اینکه در اسفندماه نمونه‌گیری کرونا در شهرستان افزایش یافته است، افزود:در این مدت 283 مورد به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که این آمار زنگ خطری برای شهرستان گچساران است.

 اتابک با اشاره به اینکه  در هفته گذشته 20 بیمار مبتلا و مشکوک در بیمارستان‌های گچسارا بستری بودند و اکنون این آمار به 29 نفر رسیده است، گفت:  متاسفانه زنگ خطر شیوع این ویروس مجددا در گچساران به صدا درآمده است.

 وی ادامه داد: این آمار نشان دهنده آن است که در حال وارد شدن به پیک این بیماری هستیم.

 رئیس ستاد کرونا گچساران افزود: در حال حاضر اکثر شهرهای استان خوزستان قرمز است و در تلاش هستیم که این پیک بیماری از سمت استان خوزستان وارد شهرستان گچساران نشود.

اتابک با اشاره به اینکه در یک هفته گذشته 500 مورد بازرسی از اصناف و اماکن عمومی گچساران از سوی شبکه بهداشت بازرسی به عمل آمد، عنوان کرد: طی بازرسی که صورت گرفت  اخطاریه تخلف عدم رعایت پروتکل بهداشتی و 2 واحد متخلف پلمب شدند.

 

 

در ادامه رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران از افزایش نمونه گیری کرونا در اسفندماه خبر داد و گفت: روزانه 200 مورد تست کرونا  از افراد مراجعه کننده  مشکوک  و مبتلا به کرونا دریافت می‌شود.

 آرین غلامیان  تصریح کرد: هم اکنون  اکیپ های سیار  شبکه بهداشت در حال بازرسی و اخذ نمونه کرونا از نیروهای شاغل در سد چم شیر، مرکز لرزه نگاری،  فروشگاه‌های بزرگ، پمپ بنزین و ترمینال  هستند.

وی با بیان اینکه در این طرح بیش از یک هزار 500 تست  کرونا دریافت شده است، ابراز کرد:  با توجه به اینکه وضعیت گچساران نارنجی است و باید مشاغلی که در رسته 3و4 قرار دارند تعطیل  باشند اما متاسفانه این  دسته از گروه شغلی در حال فعالیت هستند که انتظار می‌رود اداره صنعت ، معدن و تجارت به این مقوله ورود کنند.

غلامیان ادامه داد: طبق دستورالعمل ستاد کرونا اداره صمت  مجری گشت و نظرت براصناف است و امیدواریم که ادراه صمت همچنان پای کار باشد.

 رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران خاطرنشان کرد:  اگر وارد محدوده  کرونا شویم و شرایط شهرستان تغییر کند مجبور به تعطیلی بازار خواهیم شد.

انتهای پیام/82031

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول