اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد کلان و بودجه

امکان ورود فناوری نظامی به بخش‌های عمومی و غیر نظامی وجود دارد

جانشین فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه برنامه رویداد تا ثریا گفت: به طور قطع به بهترین وجه امکان ورود فناوری‌های نظامی به دیگر بخش‌های عمومی و غیرنظامی وجود دارد و این یک چرخه است و مختص سپاه نیست.

امکان ورود فناوری نظامی به بخش‌های عمومی و غیر نظامی وجود دارد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، سردار علی فدوی، جانشین فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، امروز با حضور در رویداد تا ثریا از دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان و فعال در حوزه‌های مختلف در این رویداد بازدید کرد. 

وی در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری فارس، در رابطه با تزریق فناوری‌های پیشرفته نظامی به حوزه‌های مدنی و غیرنظامی گفت: ما در مجموعه‌های نظامی می‌توانیم منشأ اصلی بسیاری از فناوری‌ها باشیم و زمانی که این فناوری‌ها در مراکز نظامی به تثبیت رسیده قطعا می‌توان شاهد تثبیت فرعیات این فناوری‌ها در حوزه‌های غیرنظامی و عمومی باشیم.

به گفته وی، بسیاری از فناوری‌ها که کاربری نظامی و دفاعی داشته در مراکز مختلف به تثبیت رسیده و رسیدن به این مسئله در حوزه‌های نظامی بسیار سخت‌تر از حوزه‌های غیرنظامی و عمومی است و وقتی ما این فناوری را داریم، امکان داشتن این فناوری‌ها در حوزه‌های غیرنظامی نیز وجود دارد- اما به لحاظ وجود یکسری از عوامل که ان‌شاءالله برطرف خواهند شد-، همچنان شاهد نگاه به خارج برای رسیدن به فناوری‌هاهستیم.

فدوی گفت: به طور قطع به بهترین وجه امکان ورود فناوری‌های نظامی به دیگر بخش‌های عمومی و غیرنظامی وجود دارد و این یک چرخه است و مختص سپاه نیست. در صورتی که تشکیلات موجود در همین کشور و ساختار نظام با یکدیگر هماهنگ شوند، قطعا این کار شدنی است. به عنوان مثال شما شاهد وجود دستگاه‌هایی با بازدهی بسیار کم و حدود 50 درصد هستیم که در حوزه‌های برقی این بازدهی بسیار پایین است.

جانشین فرمانده سپاه گفت: در حالی که ما می‌توانیم موتور با بهره‌وری بالای 95 درصد داشته باشیم و فناوری‌های آن را هم داریم. این فناوری‌ها در مراکز با حساسیت بسیار بیشتر در مجموعه‌های نظامی مورد استفاده قرار می‌گیرند و به گونه‌ای ساخته می‌شوند که احتمال خرابی آنها بسیار پایین می‌آ‌ید، چرا که در صورت خراب شدن قطعات شاهد به خطر افتادن جان نفرات باشیم. برای همین باید ضریب اطمینان بالا رود.

جانشین فرماندهی کل سپاه ادامه داد: در حالی که بسیاری از شرکت‌ها با مصرف بالای انرژی در موتورهای با بازدهی کم مواجه بوده و گله مند هستند، اما پیشنهاد استفاده از موتورهای با مصرف کمتر و بازدهی بیشتر تولید شده توسط مجموعه های داخلی را رد کرده و به دنبال واردات از خارج هستند.

وی تأکید کرد: سپاه مدت هاست که در حال استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان در بخش خصوصی است. شما فکر می‌کنید که ما در سپاه همه چیز را خودمان تولید می‌کنیم؟ مجموعه‌های بیرونی دارند، این کار را برای ما انجام می‌دهند و بستر این مسئله کاملا فراهم شده است.

فرمانده سابق نیروی دریایی سپاه گفت: من برای نمونه می‌گویم که مجموعه‌هایی هستند که در حال ارائه خدمات در سقف فنآوری موجود هستند و همه این ها مجموعه های بیرونی هستند.

وی در حاشیه این مصاحبه، گذری هم به گرانی‌های موجود زد و گفت: این گرانی‌ها به خاطر وجود پدرسوختگی است. ببینید وقتی که کشاورز که زحمت زیادی می‌کشد و محصولش را به مبلغ مثلا 6 هزار تومان به فروش می‌رساند. بعد این محصول در مراکز عمده 15 هزار تومان به فروش می‌رسد و با قیمت 30 هزار تومان یا 25 هزار تومان به دست مردم می‌رسد. حد فاصل این قیمت بین قیمت خرید از کشاورز و قیمت مصرف کننده پدر سوختگی است. یعنی یه مشت آدم هستند که این کار را انجام می‌دهند و این در حالی است که در کشوری که مردمش مسلمان هستند، این مسئله باید کمتر از همه دنیا باشد. به خاطر اینکه تعالیمی را که مربوط به اسلام و سنت پیامبر است، باید دائم تکرار شود که افراد بفهمند که مرگ و جهنم هست.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول