اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

فقدان مدیریت توزیع از ابتدا تا انتهای زنجیره دلیل گرانی‌های میوه است

نماینده ملایر در مجلس با اشاره به گرانی میوه و کالاهای اساسی گفت: حوزه توزیع از ابتدا تا انتهای زنجیره بایستی مدیریت شود که چنین چیزی را شاهد نیستیم این در حالی است که مشکل فقط سودجویی دلالان است وگرنه کمبودی نداریم.

فقدان مدیریت توزیع از ابتدا تا انتهای زنجیره دلیل گرانی‌های میوه است

هادی بیگی‌نژاد نماینده ملایر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، درباره گرانی میوه و تأکید مقام معظم رهبری بر رفع این مشکل از سوی مسئولان متولی اظهار داشت:‌ گرانی میوه را تک‌تک نمایندگان مجلس لمس می‌کنند این در حالی است که غیر از روغن که دچار کمبود در بازار هستیم اما هیچگونه کمبودی در بقیه اجناس و اقلام شاهد نیستم ولی با این حال سؤالی از وزیر صمت درباره کمبود روغن مطرح کردم که در دستور بررسی است.

وی افزود: ما به اندازه کافی روغن در کشور داریم و این موضوع را مسئولین وزارت صمت هم اعلام کردند ولی من از رزمحسینی خواستم اگر چنین چیزی صحت دارد این موضوع را اعلام کند و او این کار را هم کرد ولی هر قدر مردم روغن بیشتری بخرند ذخیره روغن بیشتر احساس می‌شود و مشکل آنجایی است که خرید روغن از سوی مردم نسبت به سال گذشته 50 درصد بیشتر شده است. 

نماینده ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت:‌هیچگونه کمبودی در زمینه برنج، گوشت، مرغ و میوه در کشور احساس نمی شود ولی مشکل فقط قیمت بالای آنها است ضمن اینکه عدم تنظیم بازار هم مشکل دیگر است.

بیگی‌نژاد اظهار داشت: حوزه توزیع از ابتدا تا انتهای زنجیره بایستی مدیریت شود که ما چنین چیزی را شاهد نیستیم ضمن اینکه همین مشکل درباره کالاهای وارداتی و اساسی هم وجود دارد این در حالی است که بایستی تا مصرف‌کننده نهایی رصد شود.

وی افزود: ایراد گران بودن تولیدات داخلی به عدم نظارت و رصد تنظیم بازار تا مصرف‌کننده باز می‌گردد که البته وظیفه حاکمیت است. 

نماینده ملایر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: وقتی کشاورز محصولی را تولید می‌کند باید دولت با نرخ مناسب آن را خریداری کرده و به دست مصرف‌کننده نهایی برساند.

بیگی‌نژاد تصریح کرد: وقتی هدف، تنظیم زنجیره توزیع باشد کنترل‌ها از ابتدا تا انتهای زنجیره صورت می‌گیرد اما ما با بیماری عدم مدیریت ابتدا تا انتهای زنجیره مواجه هستیم که البته خود را به شکل گرانی و گاهی اوقات مازاد اجناس نشان می‌دهد.

وی افزود: اتحادیه‌ها و وزارت صمت و وزارت جهاد باید تمرکز خود را بر مدیریت ابتدا تا انتهای زنجیره تولید تا مصرف‌ را قرار دهند.

نماینده ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: گران‌فروشی میوه از سوی مغازه‌داران و اینکه این قشر را عامل گرانی بدانیم صحیح نیست زیرا مغازه‌دار میوه را گران خریده و بایستی گران هم بفروشد این در حالی است که دلالان دست‌رنج کشاورزان را به قیمت ناچیزی خریداری کرده و سود زیادی را می برند و عملاً این سود دست به دست شده و از جیب این دلال به جیب دلال دیگر می‌رود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول