اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

بافت تاریخی بلادشاپور احیا شد/واگذاری 2 بنای تاریخی به سرمایه‌گذار بومی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه گفت: 2 اثر تاریخی کاروانسرا و حمام کهیار به بخش خصوصی واگذار شده و فعالیت خدمایت و فرهنگی از هفته آینده در آن آغاز می‌شود.

بافت تاریخی بلادشاپور احیا شد/واگذاری 2 بنای تاریخی به سرمایه‌گذار بومی

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، مجید صفایی امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: با گذشت سال‌ها از دغدغه و مطالبه مردم شهرستان برای احیای بافت تاریخی این مهم سرانجام محقق شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: پس از فراخوان و انجام مراحل مزایده دو بنای تاریخی بافت قدیم دهدشت به یک سرمایه‌گذار بومی واگذار شد.

وی هدف از واگذاری این ابنیه را احیای بافت و جریان زندگی خواند و گفت: طی یک سال اخیر دغدغه بنده و همکاران ساماندهی بافت دهدشت بود و طی چنین مرحله طی بازدید میدانی ظرفیت و امکانات این مجموعه تاریخی را بررسی کردیم.

صفایی با ابراز خوشحالی از تحقق ساماندهی بافت تصریح کرد: کاروانسرا و حمام کهیار که در اختیار صندوق حفظ و احیای کشور بود با کاربری خدماتی و فرهنگی به سرمایه گذار بومی واگذار شد و از هفته آینده فعالیت در آن آغاز خواهد شد.

صفایی مرمت مسجد مورک، بقعه امامزاده جابر و تفاهم نامه با شهرداری برای احیای محوطه بافت را از دیگر اقدامات یک سال اخیر در بافت تاریخی بلادشاپور اعلام کرد.

وی برای واگذاری سایر ابنیه تاریخی استان از جمله پل بریم و پل پاتاوه به بخش خصوصی اعلام آمادگی کرد.

این مسؤول در خصوص اعتبارات مسئله‌دار بافت بلادشاپور گفت: ما از روز اول مبلغ این اعتبار را 10 میلیارد تومان اعلام کردیم این اعتبار با پیگیری مجموعه جدید حاکم در اداره کل میراث فرهنگی محقق شد و نقدینگی 2 میلیارد تومان از آن تاکنون تخصیص و در امور مرمت آثار هزینه شده است.


انتهای پیام/82016

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول