اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

آماده واگذاری پارک‌های جنگلی بوشهر هستیم/ پارس جنوبی به تعهداتش عمل نمی‌کند

مدیرکل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر: یک پارک جنگلی در دیلم به بخش خصوصی واگذاری شده و برای هشت پارک دیگر استان اطلاع‌رسانی ها صورت گرفته‌است.

آماده واگذاری پارک‌های جنگلی بوشهر هستیم/ پارس جنوبی به تعهداتش عمل نمی‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر‌، غلامرضا منتظری عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حفظ و حراست از منابع طبیعی یک کار جهادی است که نیازمند عزم جمعی دارد و در همین راستا شعار امسال آمادههفته منابع طبیعی باهم جهاد برای منابع طبیعی نامگذاری شده است.

مدیرکل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: پارک‌های جنگلی نیازمند به برون‌سازی به بخش خصوصی دارند اما متاسفانه در سال جاری با توجه به شیوع بیماری کرونا این روند به صورت کندی صورت گرفت.

منتظری ادامه داد: یک پارک جنگلی در دیلم به بخش خصوصی واگذاری شده و برای ۸ پارک دیگر استان اطلاع‌رسانی ها صورت گرفته‌است.

وی عنوان کرد: امسال مجموع اعتبارات منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر از منابع ملی و استانی ۶۷۱ میلیارد ریال در بخش‌های آبخیزداری، حفاظت، بیابان، جنگل و آموزش بوده که با تامین این منابع مالی ۱۰۹ طرح ملی و ۳۹ طرح استانی در دست اجرا است.

مدیرکل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر بیان کرد: در زمینه حدنگاری یا کاداس استان بوشهر با ثبت ۶۳۹ برگ سند به مساحت یک میلیون و صد و ۸۹ هزار و ۵۳۱ هکتار جز ۵ استان برتر کشور هستیم.

وی تصریح کرد: در رابطه با تعهدات منقطه ویژه پارس جنوبی شاهد همکاری‌های خوبی نبودیم و برای انجام تعهدات مکاتباتی با این منطقه داشته‌ایم.

این مقام مسؤول افزود: دویست و ۴۰ میلیون تومان مطالبات پیمانکارها توسط پارس جنوبی تامین نشده است و برای هزینه‌های تحقیقات علمی هم به تعهدات خود عمل نکرده‌اند.

مدیرکل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر بیان کرد: در آتش‌سوزی‌های امسال حدود ۳هزار و ۴۰۰ هکتار از مراتع استان بوشهر آسیب دیدند که ناشی از عوامل طبیعی و گاهی انسانی بود، علت آتش سوزی ۱۵۰۰ هکتار از این مراتع برخورد صاعقه بوده است.

منتظری خاطرنشان کرد: شهروندان با شماره‌گیری ۱۵۰۴ می‌توانند تعرضات به منایع طبیعی را در اولین فرصت به همکاران ما گزارش دهند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول