اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ائتلاف سعودی مدعی دفع حمله موشکی شد/ وقوع انفجار در شرق عربستان

همزمان با شنیده شدن صدای انفجار در شرق عربستان سعودی ائتلاف متجاوز این کشور به یمن مدعی رهگیری دو فروند موشک بالستیک یمن در غرب عربستان خبر شد.

ائتلاف سعودی مدعی دفع حمله موشکی شد/ وقوع انفجار در شرق عربستان

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ائتلاف سعودی متجاوز به یمن مدعی رهگیری دو فروند موشک بالستیک در غرب عربستان خبر شد.

سخنگوی این ائتلاف یکشنبه شب در بیانیه‌ای مدعی شد که پدافند موشکی عربستان سعودی در منطقه جیزان (جازان) دو فروند موشک بالستیک را رهگیری و منهدم کرده است.

همزمان با این ادعا، کاربران سعودی در توییتر از شنیده شدن صدای انفجار در شهرهای «الدمام» و «الخبر» واقع در شرق عربستان سعودی (حاشیه خلیج فارس) خبر دادند.

تصاویر و فیلم‌های منتشر شده از شرق عربستان سعودی حکایت از این دارد که یکی از این موشک‌ها به زمین اصابت کرده و پدافند سعودی موفق به رهگیری آن نشده است.

شهرهای بندری الدمام و الخبر در ساحل خلیج فارس، شرقی‌ترین شهرهای سعودی و نزدیک به هم هستند و مقادیر زیادی نفت تولید شده توسط شرکت ملی نفت عربستان سعودی (آرامکو) از این شهر صادر می‌شود.

یکی از ساکنان شهر الخبر نوشت: «صدای شدید در الخبر را شنیدید. با اینکه دور بود ولی شیشه‌های خانه [ما] لرزید. خداوند عربستان سعودی را از هر شرّی حفظ کند».


توییت از الخبر عربستان

 

سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن دقایقی پیش در حساب توییری خود نوشت که به زودی بیانیه‌ای مهم درباه عملیات منحصر به فرد این کشور علیه اهداف نظامی و حیاتی عربستان سعودی منتشر خواهد کرد.

به نظر می‌رسد که عملیات تلافی‌جویانه امشب نیروهای یمن در واکنش به بمباران شهر صنعاء توسط ائتلاف متجاوز سعودی است که مدعی شده است اهداف نظامی (ولی مسکونی) را هدف قرار داده است.

جنبش انصارالله یمن و دولت نجات ملی در این کشور (مستقر در شهر صنعاء) رسماً تهدید کردند که پاسخ این حملات را خواهد داد.


موقعیت شهرهای الخبر والدمام و ریاض و جیزان

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول