اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

بازنگری فرهنگی کردها به تحکیم وحدت ملی کمک می‌کند

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان گفت: هویت، ارزش‌ها و ارکان فرهنگی کُردها باید مورد بازنگری قرار بگیرد تا بتوانیم به هویت ملی و تحکیم مبانی وحدت ملی که از دغدغه‌های پراهمیت کشور است، کمک کنیم

بازنگری فرهنگی کردها به تحکیم وحدت ملی کمک می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، جعفر عبدالملکی عصر امروز در سلسله نشست‌های تخصصی علمی که با موضوع کردستان فرهنگی؛ فرصت‌ها و ظرفیت‌ها و به مناسبت انتشار تفریظ رهبر انقلاب بر کتاب عصرهای کریسکان با حضور نخبگان و دانشگاهیان برگزار شد، اظهار کرد: کردها شاهد دلاورمردی‌های افرادی همچون سارویره سردار بانه‌ای که در جنگ چالدران در مقابل عثمانی‌ها ایستاد، بوده‌اند که ایشان هویت و استقلال کشور را فدا نکرد.

وی با بیان اینکه هویت ما در جغرافیای ایران ارزشمند است، افزود: شخصیت‌های مختلفی در تاریخ کردستان وجود داشته‌اند که پرآوازه بوده‌اند و سعی براین است در قالب مستند، سریال، برنامه‌های اثرگذار این افراد معرفی شوند.

وی خاطر نشان کرد: از ارکان مهم منظومه فرهنگی تاریخ هر جغرافیایی است که باید دانشگاهها، رسانه‌ها و مراکز پژوهشی در بیان حافظه تاریخی کشور به نسل جدید تلاش کنند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان عنوان کرد: هویت، ارزش‌ها و ارکان فرهنگی ما باید مورد بازنگری قرار بگیرد تا بتوانیم به هویت ملی و تحکیم مبانی وحدت ملی که از دغدغه‌های پراهمیت کشور است، کمک کنیم.

عبدالملکی با بیان اینکه ریشه‌های مشترک زبان کردی و فارسی را باید بازیابیم، یادآور شد: این مهم از مکانیسم‌هایی است که به تحکیم مبانی وحدت کمک کند.

وی اذعان داشت: باید کارشناسان زبان شناس اقوام در فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی حضور داشته باشند تا از واژگان زبان اقوام ایرانی در فرهنگستان استفاده شود.

وی با اشاره به مدرنیته و پست مدرنیته به عنوان فریب بزرگ غرب اضافه کرد: مدرنیته و پست مدرنیته چرخ‌های خرد کننده‌ای دارند که دنیا را استحاله کرده و جامعه دچار از جا کندگی فرهنگی شده است و نیاز به خودآگاهی تاریخی است تا به هویت اصیل خودمان برگردیم.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول