اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

آیت‌الله حسینی: نگذارید مردم زلزله‌زده سی‌سخت دچار آسیب‌های روحی شوند/باغات شهر به حال خود رها نشوند

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: دستگاه‌های خدمات رسان نیز هرگونه مشکلی را بلافاصله و بدون فوت وقت و با در نظر گرفتن شرایط حاد مردم شهر سی‌سخت از پیش رو بردارند تا مردم علاوه بر زلزله با مشکلات جانبی دیگر دست و پنجه نرم نکنند و دچار مشکلات روحی نشوند.

آیت‌الله حسینی: نگذارید مردم زلزله‌زده سی‌سخت دچار آسیب‌های روحی شوند/باغات شهر به حال خود رها نشوند

به گزارش خبرگزاری فارس از سی‌سخت، آیت‌الله سید نصیر حسینی در هشمتین بازدید میدانی خود از شهر زلزله‌زده سی‌سخت در حاشیه نشست با مدیران مرتبط با بازسازی مناطق زلزله‌زده با قدردانی از همه دستگاه‌هایی که بعد از زلزله پای کار بوده‌ا‌ند اظهار کرد: شهر سی‌سخت از جهات مختلف شهری ویژه محسوب می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مردم شهر سی‌سخت سابقه فرهنگی و پیشینه علمی دارند و باید در خدمت به این مردم چنین ویژگی‌هایی را مد نظر قرار داد تصریح کرد: شهر سی‌سخت یکی از شهرهای گردشگری در جنوب کشور به شمار می‌رود که هر ساله تعداد زیادی گردشگر از این شهر دیدن می‌کنند و از این بابت سی‌سخت تنها متعلق به استان کهگیلویه و بویراحمد نیست و این شهر تعلق به همه مردم ایران دارد و تقریبا کمتر کسی است که با نام شهر سی‌سخت آشنا نباشد.

حسینی با شکرگذاری از درگاه پروردگار که در این حادثه خوشبختانه تلفات جانی نداشتیم تصریح کرد: خسارت‌های مادی زیادی به مردم شهر سی‌سخت وارد شده که باید همه از دولتی‌ها گرفته تا خیران و موسسات نیکوکاری و مجموعه‌های غیر دواتی دست در دست هم این شهر را مهیای کار و زندگی کنند.

وی با بیان اینکه از جنبه دیگر باید حوزه کشاورزی و باغداری سی‌سخت مورد توجه مسئولان قرار گیرد چرا که مردم زلزله‌زده سی‌سخت درگیر و دار منازل تعمیری و تخریبی خود هستند و باید چاره‌ای برای باغات این شهر در فصل بهار و نوبت هرس و رسیدگی به درختان اندیشیده شود خاطرنشان کرد: دستگاه متولی باید راهکاری بیندیشد تا به این حوزه که با تولید و اشتغال مردم سر و کار دارد بیش از این خسارت وارد نشود.

نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد همچنین در حاشیه بازدید از مراحل آواربرداری و خاکبرداری شهر زلزله‌زده سی‌سخت از مسئولان مرتبط به خصوص بنیاد مسکن خواست تا هر چه سریع‌تر کار آواربرداری و تخریب انجام شود و برای ساخت منازل تخریبی شهر سی‌سخت بدون فوت وقت اقدام لازم انجام شود.

حسینی با بیان اینکه نگران خانواده‌های مستاجر شهر سی‌سخت هستم و نباید آن‌ها به فراموشی سپرده شوند یادآور شد: دستگاه متولی برآورد خسارت باید میزان خسارت‌های وارد شده به مستاجران را نیز به خوبی برآورد کند و در هنگام ارائه تسهیلات این عده که بی‌خانمان شده و وسایل زندگی را هم از دست داده‌ا‌ند فراموش نشوند.

وی با درخواست از دستگاه‌های ناظر بر ساخت و ساز در شهر سی‌سخت تاکید کرد: سعی کنید سی‌سخت با دوام و زیبا و متناسب با یک شهر گردشگری ساخته شود تا در آینده و در برابر حوادث غیر مترقبه شاهد این حجم از خسارت بر مردم نباشیم و همچنین چهره شهر متناسب پذیرایی از گردشگران باشد.

نماینده ولی‌فقیه به دستگاه‌های مختلف از جمله هلال‌احمر، راه و شهرسازی، راهداری و نظام مهندسی و بنیاد مسکن تاکید کرد تا با همه توان به مردم شهر زلزله‌زده سی‌سخت خدمت کنند در صدور پروانه‌های ساخت زمان به درازا کشیده نشود و دستگاه‌های خدمات رسان نیز هرگونه مشکلی را بلافاصله و بدون فوت وقت و با در نظر گرفتن شرایط حاد مردم شهر سی‌سخت از پیش رو بردارند تا مردم علاوه بر زلزله با مشکلات جانبی دیگر دست و پنجه نرم نکنند و دچار مشکلات روحی نشوند.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول