اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

مشکلات بهداشت روان در پی شرایط ناپایدار شغلی

داده‌های به دست آمده از یک مطالعه جدید نشان می‌دهد، شرایط ناپایدار شغلی جوانان با سلامت روان فقیرتر در آینده ارتباط دارد.

مشکلات بهداشت روان در پی شرایط ناپایدار شغلی

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از هندوستان تایمز، یک مطالعه جدید نشان داده شرایط ناپایدار شغلی جوانان با سلامت روان فقیرتر در آینده ارتباط دارد.

نتایج این پژوهش که توسط محققان اسپانیایی انجام شده بیانگر آن است، زندگی بی‌ثبات کاری جوانان با مشکلات بهداشت روان آنها در آینده ارتباط دارد. 

آمایا آیالا-گارسیا، لورا سرا و مونیکا اوبالد-لوپز نویسندگان این تحقیق هستند که داده‌های آن در مجله BMJ Open منتشر شده است.

از دهه ۱۹۹۰، اسپانیا در میان کشورهای اروپایی با کمترین میزان اشتغال بوده که در جمعیت فعال جوان برجسته است. علاوه بر این، در سال ۲۰۱۷، اسپانیا بالاترین نسبت قراردادهای موقت و یکی از بالاترین میزان خطرپذیری را داشته است. مطالعات نشان می‌دهد که بیکاری، اشتغال موقت و ناامنی شغلی با بروز بیشتر اختلالات روانی مرتبط است.

محقق این مطالعه می‌گوید: این یک رویکرد جدید است که ارزیابی می‌کند چگونه انتقال بین انواع قراردادها، شرایط اشتغال / بیکاری و دوره‌های بدون پوشش تأمین اجتماعی می‌تواند بر تکامل سلامت روان در جمعیت جوان کارگر که در بازار کار هستند تأثیر بگذارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول