اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

اسناد و آرشیو اطلاعات رزمندگان و شهدای زنجان جمع‌آوری می‌شود

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت: اسناد و آرشیو اطلاعات همچون اسناد، تصاویر و فیلم رزمندگان و شهدای زنجان توسط دبیرخانه کنگره شهدای زنجان جمع‌آوری می‌شود.

اسناد و آرشیو اطلاعات رزمندگان و شهدای زنجان جمع‌آوری می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سردار جهانبخش کرمی یکشنبه شب در جلسه هماهنگی برای برگزاری کنگره 3 هزار و 535 شهید استان زنجان اظهار کرد: تاکنون ۳۴۴ هزار و ۹۵۹ برگ سند از شهدا و رزمندگان استان زنجان جمع‌آوری شده است.

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان از جمع‌آوری ۲۴۸ هزار و ۶۲۲ قطعه عکس از رزمندگان و شهدای استان زنجان برای کنگره خبر داد و افزود: ۸۹ ساعت فیلم نوار کاست و ۱۱۲ ساعت تاریخ شفاهی هم در اختیار دبیرخانه قرار گرفته است.

وی از جمع‌آوری ۵۷۶ ساعت نگاتیو از دوران دفاع مقدس خبر داد و بیان کرد: شرح وظایف کمیته‌های کنگره ۳ هزار و ۵۳۵ شهید استان زنجان ابلاغ و تا کنون اقدامات خوبی انجام است.

سردار کرمی با اشاره به اینکه باید برای استفاده از بیلبوردها و تلویزیون‌های شهری برنامه‌ریزی شود، عنوان کرد: فراخوان طرح‌ها از تبلیغات و نصب تصاویر در سطح شهر انجام شده است.

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با اشاره به اینکه دیوارنویسی در زمینه فرهنگ ایثار و شهادت در سطح شهر باید افزایش پیدا کند، بیان کرد: از ظرفیت هنرمندان هنوز به نحو مطلوبی در سطح شهر استفاده نشده است.

وی با اشاره به اینکه تولید آثار فاخر فرهنگی و چاپ کتاب مهم است، تاکید کرد: لازم است بیشتر به این موضوع وقت گذاشته شود.

سردار کرمی با اشاره به لزوم نامگذاری معابر و خیابان‌ها به نام شهدا بیان کرد: برگزاری یادواره‌های مختلف شهدا از برنامه‌های این کنگره است.

تهیه چک لیست برای انجام فعالیت‌های کنگره

استاندار زنجان نیز در این جلسه بر لزوم ورود جدی برای برگزاری کنگره ۳ هزار و ۵۳۵ شهید استان زنجان توسط همه دستگاه‌ها تاکید و اظهار کرد: برگزاری کنگره نباید تنها توصیفی باشد بلکه باید به دنبال کار عملیاتی باشیم.

فتح‌الله حقیقی از دیدار خود با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور برگزاری مطلوب کنگره شهدای استان خبر داد و گفت: همه باید برای برگزاری این کنگره تلاش کنیم.

وی با اشاره به اینکه باید زمان اجرای فعالیت‌ها مشخص شود، بیان کرد: باید در زمان معین فعالیت‌های کنگره برگزار شود و هر کس به وظایف خود عمل کند‌.

حقیقی با بیان اینکه وظایف مشخص دستگاهی، ملی و مسؤولان اجرایی باید زمانبندی شود، تاکید کرد: چک لیستی تهیه و برنامه‌ها اجرایی شود.

استاندار زنجان ادامه داد: کمیته مشارکت به کمیته‌های کنگره ۳۵۳۵ شهید استان اضافه شده و پیگیری امور انجام شود.

همه مدیون شهدا هستیم

امام جمعه زنجان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه گزارش‌های خوبی ارائه شده که اقدامات باید تا زمان برگزاری کنگره ادامه یابد، اظهار کرد: همه افراد جامعه مدیون شهدا هستند.

آیت‌الله شیخ‌علی خاتمی با اشاره به اینکه چه کسانی که دیروز رزمنده بودند، چه کسانی که در دوران دفاع مقدس سنشان اقتضا نمی‌کرد و چه کسانی که در آن دوران نبودند، مدیون شهدا هستند، عنوان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند «زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست» و وظیفه ما است که یاد و خاطره شهدا در جامعه زنده بماند.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه هر کس هر کاری بتواند باید برای رونق، شکوه و ماندگاری کنگره ۳ هزار و ۵۳۵ شهید استان زنجان انجام دهد، تصریح کرد: با برگزاری این کنگره فرهنگ شهادت، جهاد و ایثار برای نسل‌های آینده باقی بماند.

انتهای پیام/۷۳٠٠۹/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول