اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

مجلس نگاه ویژه‌ای به مددجویان زیرپوشش کمیته امداد و بهزیستی دارد

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس نگاه ویژه‌ای به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد و بهزیستی دارد و با افزایش مستمری آنان به دنبال کاهش بخشی از مشکلاتشان است.

مجلس نگاه ویژه‌ای به مددجویان زیرپوشش کمیته امداد و بهزیستی دارد

علیرضا نظری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک با اشاره به ضرورت توجه به جزئیات لایحه بودجه اظهار کرد: بودجه سال ۱۴۰۰ باید با توجه ویژه به افراد زیرپوشش نهادهای حمایتی و اقشار ضعیف تصویب شود چراکه با توجه به شرایط فعلی این افراد زندگی بسیار سختی را می‌گذرانند.

وی بیان کرد: در اصل سوم قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی وظیفه دارد به سمت عدالت‌ محوری و اجرای آن حرکت کند و این عدالت نیست که عده‌ای در جامعه زیرخط فقر زندگی کنند و در خطر فقر مطلق قرار گیرند.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت توجه به افراد کم‌درآمد در شرایط سخت اقتصادی، عنوان کرد: رفع تبعیضات ناروا و توجه به طبقات ضعیف جامعه باید در بودجه‌بندی در نظر گرفته شود، دولت افزایش ۲۵ درصدی حقوق تمام کارکنان را مطرح کرده بود اما مجلس مقابل این موضوع ایستاد و در کمیسیون تلفیق با این پیشنهاد مخالفت شد، افزایش یکسان حقوق فردی که ۲۰ میلیون تومان درآمد دارد و شخصی که ۲ میلیون تومان حقوق دارد، عین بی‌عدالتی است و با عدالت نظام جمهوری اسلامی سازگار نیست، و حال اینکه دولت هیچ افزایشی در مستمری  مستمری‌بگیران کمیته امداد و بهزیستی لحاظ نکرده  که این از بی عدالتی فراتر است.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در مجلس مصوب شد که حقوق کارکنان به طور پلکانی افزایش یابد به طوری که کمترین درآمدها بیشترین افزایش و حقوق‌های بالاترین شامل کمترین افزایش شوند، مستمری مددجویان تحت حمایت نهادهای حمایتی نیز باید افزایش یابد که این مهم در مجلس در دست بررسی است و قطعا در کمیسیون تلفیق رای خواهد آور.

وی بیان داشت: با مستمری فعلی که مددجویان زیرپوشش کمیته امداد و بهزیستی دریافت می‌کنند باید گفت خطر فقر مطلق برای این افراد وجود دارد، هرچند افزایشی که برای مستمری این افراد در مجلس مطرح شده بازهم نمی‌تواند از مشکلات آنان بکاهد.

نماینده مردم خمین در مجلس گفت: امید است با تصویب طرح افزایش مستمری مددجویان بتوان بخشی از مشکلات آنان را کاست.

نظری همچنین بیان داشت: مجلس طرحی را برای مسکن محرومان و افراد کم درآمد در نظر دارد که با تصویب این طرح اقدامات خوبی در راستای خانه‌دار شدن این افراد صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول