اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

پرداخت 40 میلیارد ریال کمک بلاعوض برای تکمیل واحدهای مسکونی

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: 40 میلیارد ریال کمک بلاعوض از محل حساب 100 امام (ره) برای تکمیل واحدهای مسکونی پرداخت شده است.

پرداخت 40 میلیارد ریال کمک بلاعوض برای تکمیل واحدهای مسکونی

رضا خواجه‌ای امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: از محل حساب 100 امام (ره) برای کمک به تکمیل واحدهای مسکونی اقشار محروم روستایی در سطح استان که با استفاده از تسهیلات طرح ویژه بهسازی و بازسازی مسکن روستایی اقدام به ساخت ساختمان خود کرده بودند، اما متاسفانه به دلیل مشکلات مالی قادر به تکمیل واحد خود نبوده‌اند، تعداد 868 فقره تسهیلات بلاعوض پرداخت شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با بیان اینکه، برای هر واحد از 80 میلیون ریال تا سقف 150 میلیون ریال کمک بلاعوض به واحدهای نیمه تمام روستایی که قادر به تکمیل واحد نبوده‌اند، پرداخت شد، گفت: در سال‌جاری برای تکمیل واحدهای نیمه تمام، مبلغ 40 میلیارد و 946 میلیون ریال از محل حساب 100 امام (ره) پرداخت شده است.

وی ادامه داد: در راستای اجرای طرح تکمیل واحدهای نیمه تمام بهسازی و بازسازی مسکن روستایی، واحدهای مسکونی اقشار کم درآمد روستایی توسط کارشناسان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شناسایی شده و مالکین با دریافت کمک بلاعوض و آورده شخصی نسبت به تکمیل واحدهای مسکونی اقدام می‌کنند.

خواجه‌ای یادآور شد: کمک به تامین مسکن محرومان در قالب ساخت، خرید و اجاره به تعداد 200 مورد با اعتبار ۵ میلیارد ریال، اجرای طرح ویژه ساخت مسکن محرومان روستایی به تعداد 6 واحد مسکونی با اعتبار بیش از ۳ میلیارد ریال، کمک به تامین زمین برای ساخت سه واحد مسکونی برای خانوارهای دارای حداقل دو عضو معلول با اعتبار ۶ میلیارد ریال، کمک‌های نقدی به مسکن محرومین به تعداد 20 واحد با اعتبار ۲ میلیارد ریال و معرفی 250 نفر برای ثبت در مسکن ملی به اداره راه و شهرسازی از اقدامات دیگر این حوزه است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان تأمین مسکن محرومان اعم از روستایی و شهری و ایجاد واحدهای مسکونی ارزان قیمت و فراهم آوردن موجبات اجرای آن با مشارکت، همکاری و خودیاری مردم و دستگاه‌های مختلف که در راستای فرمان حضرت امام (ره) هستند را از اهداف مهم این نهاد دانست و گفت: حل مشکل مسکن اقشار آسیب‌پذیر در کشور به عنوان یکی از دغدغه‌های بسیار مهم بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی) مورد توجه جدی نظام اسلامی بوده به طوری که این نهاد با هدف رفع محرومیت از جامعه تشکیل‌شده و در راستای این هدف باید میزان خدمات‌رسانی به قشر محروم و بی‌بضاعت جامعه را افزایش داده و برای رفع نیازهای این قشر تلاش و جدیت بیشتری کند.

وی خاطر نشان کرد: یکی از نمونه‌های بارز تأسیس نهادهای موفق انقلابی در کشور و تأثیر آن در توسعه و پیشرفت کشور، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است که این نهاد انقلابی با روحیه جهادی و با بهره‌گیری از حداقل امکانات خدمات بسیار خوبی را در حوزه‌های مختلف عمرانی به کشور ارائه کرده است.

انتهای پیام/۷۳٠٠۹/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول