اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

معاون استاندار: از مقاوم‌سازی سی‌سخت چشم‌پوشی نمی‌کنیم/برخی مصالح اصلا مناسب سی‌سخت نیست

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: هرگز کیفیت کار و مقاوم‌سازی سی‌سخت را فدای سرعت در کار نمی کنیم.

معاون استاندار: از مقاوم‌سازی سی‌سخت چشم‌پوشی نمی‌کنیم/برخی مصالح اصلا مناسب سی‌سخت نیست

کیامرث حاجی‌زاده در حاشیه نشست مسئولان مرتبط با زلزله سی‌سخت با نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: زلزله همواره تبعات داشته و در کوران بحران‌ها همواره نقایص و کمبودهایی وجود دارد که غیر طبیعی نیست.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در همان دقایق اولیه اتفاق زلزله به همراه استاندار و مسئولان امدادی در منطقه حضور داشتیم و کار برای ساخت سی‌سخت از همان دقایق آغاز شد و اجازه ندادیم کارها روی هم جمع شود.

این مسئول ادامه داد: بازسازی اصولی دارد که سعی کردیم با حضور همه دستگاه‌هایی که بر کار بازسازی نظارت دارند کار را به صورت اصولی آغاز کنیم در همان بدو امر کمیته بازسازی و آوار برداری تشکیل شد اجازه فوت وقت را برای ساختن دوباره شهر سی‌سخت ندادیم.

معاون عمرانی استاندار در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان اقداماتی که تنها پس از چند روز از زلزله سی‌سخت صورت گرفته تصریح کرد: تاکنون 1000 پرونده تشکیل شده چند صد وام بلاعوض پرداخت و پرونده 200 نفر هم به شهرداری رفته است.

وی با بیان اینکه هیچ مسئولی در این قضیه کم کاری نکرده و فرمانده اصلی میدان یعنی استاندار به صورت شبانه‌‌روزی پای کار بوده است افزود: البته نواقصاتی هم هست که به فکر برطرف کردن آن‌ها هستیم.

این مسئول به برخی انتظارات اشاره کرد و گفت: کیفیت ساخت و سازها برای ما بسیار مهم است کمیته نظارت فنی را بر هین اساس تشکیل دادیم که مدیرکل فنی و دفتر فنی شهرداری و بنیاد مسکن و نظام مهندسی و مدیرکل شهری بر آن نظارت می‌کنند.

وی با بیان اینکه قرار است آزمایشگاه آب و خاک هم مستقر شود افزود: به هیچ روی کیفیت ساخت و ساز در سی‌سخت فدای سرعت نمی‌شود اما کار هم باید شتاب داشته باشد چرا که رئیس‌جمهور دستور تا آخر تیرماه را داده است.

معاون عمرانی استاندار با تاکید بر اینکه در حال حاضر هیچ کاری جز رسیدگی به وضعیت زلزله سی‌سخت و ساخت و سازها اولویت کاری استان نیست ادامه داد: برای صدور هر چه سریع‌تر پروانه‌ها خودمان بالای سر کار هستیم و گفته‌ایم که باید بر نوع مصالح هم نظارت جدی شود هم در بنا و هم در نما باید از مصالح مقاوم استفاده شود.

وی با بیان اینکه در این شهر یک سری مصالح اصلا جواب نمی‌دهد به بازدید خود از هتل دال دنا و میزان خرابی‌های آن اشاره کرد و گفت: وقتی از سفال سبک در ساخت و ساز استفاده می‌شود و سیمان روی آن قرار می‌گیرد  مشخص است که چنین مشکلی هم با زلزله به وجود می‌آید.

انتهای پیام/82009

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول