اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

گشایش مرکز نوآوری و کسب و کار جوانه دانشگاه تربیت مدرس/ پلی جدید میان دانشگاه و صنعت

دانشگاه تربیت مدرس میزبان معاون علمی و فناوری رییس جمهوری شد تا مرکز نوآوری و کسب و کار جوانه این دانشگاه کار خود را آغاز کند.

گشایش مرکز نوآوری و کسب و کار جوانه دانشگاه تربیت مدرس/ پلی جدید میان دانشگاه و صنعت

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، این مرکز نوآوری و کسب و کار با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و پیروز حناچی شهردار تهران گشایش یافت.

مرکزی با ۳ هزار و ۵۰۰ متر مربع مساحت که میزبان 10 شتاب دهنده و ۶۵ تیم در حوزه‌های تجهیزات پزشکی، گردشگری، رسانه، فناوری های نرم و خلاق، فناوری های ارتباطات و اطلاعات و گیاهان دارویی است.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با حضور در این مرکز، از شتاب‌دهنده‌های فعال و محصولات و خدمات آنها بازدید کرد و با ایده‌پردازان و صاحبان این ایده‌ها و محصولات به گفت‌وگو نشست و از نزدیک با دستاوردها و چالش‌هایی که سر راه فعالیت آنها وجود دارد، آشنا شد.

شتاب دهنده‌های «گلانه» تولیدکننده گیاهان دارویی، «درسا» فعال در زمینه توسعه صادرات، «سفر وی آی پی» فعال حوزه گردشگری، «میم» فعال در حوزه تجهیزات پزشکی، «سلام تک» فعال در حوزه سلامت، «رویدادگستر نوآفرینان» فعال در زمینه ارائه خدمات به استارتاپ‌ها ، «رادمین» مواد و انرژی، «آلفاونچر» فعال در حوزه تجهیزات پرشکی، «امید» فعال در فناوری های نرم و رسانه و «تلنت» مرجعی برای تسهیل استخدام در کشور در این مجموعه مستقر هستند.

 مرکز نوآوری و کسب‌وکار جوانه دانشگاه تربیت مدرس، فضایی درحدود 3 هزار و 500 مترمربع دارد. این مرکز همه مولفه‌هایی که برای شکوفا شدن خلاقیت و تسریع فرآیند کار شتاب‌دهنده‌ها و پیشرفت استارتاپ‌ها و واحدهای فناور مورد نیاز است را در اختیار آنها می گذارد.

ارتباط بیشتر بدنه دانشگاهی با فضای کسب‌وکار و نوآوری و تسهیل فرآیند ارتباط اساتید با دانشجویان با شتاب‌دهنده از دلایل اصلی تاسیس این مرکز در دل دانشگاه است. وجود این ساختمان در دانشگاه می‌تواند بستر مناسبی برای دانشجویان خلاق و صاحب ایده فراهم کند تا بتوانند در مسیر صحیح با شتاب بیشتر و در قالب کارهای تیمی ایده خود را به کسب‌وکاری موفق تبدیل کنند. این ساختمان همچنین فضای کار اشتراکی اختصاصی و نیمه‌اختصاصی به استارتاپ ها ارائه می کند.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول