اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

از آموزش و اشتغال‌ تا نظارت بر تولید و فروش محصولات مددجویان کمیته امداد

رئیس کمیته امداد شهرستان کوار از ضرورت توانمندسازی مددجویان کمیته امداد خبر داد و بر بحث آموزش و نظارت بر تولید و فروش محصولات مددجویان تاکید کرد.

از آموزش و اشتغال‌ تا نظارت بر تولید و فروش محصولات مددجویان کمیته امداد

نبی‌اله رحیمی در گفتگو با خبر‌نگار فارس از  توفیق خدمت‌رسانی‌های ارزنده و امدادرسانی‌های مستمر این نهاد با کمک خیرین و مردم شهرستان خبر داد.

وی با بیان اینکه کمیته امداد کوار در‌ راستای توانمند‌سازی مدد‌جویان تحت پوشش خود، اقدامات متعددی انجام داده است گفت: رویه کمیته امداد در این شهرستان بر این بوده که با آموزش مددجویان، نظارت بر تولید و فروش محصولات آنان، گامی در راه توانمندسازی اقتصادی مددجویان تحت پوشش خود بردارد، چنانچه تاکنون حدود دو هزار طرح اقتصادی در شهرستان ایجاد شده که یک نمونه آن ایجاد ۲۰۰ شغل با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال از منابع مختلف در سال جاری است. 

رحیمی ادامه داد: موضوع دیگر، ایجاد اشتغال پایدار روستایی با ۲۵ طرح گوناگون است که با اعتبار تامین شده از طریق نهادها و بانک های مختلف با کارمزد حدود شش درصد پیگیری و اجرا شده است.

وی یکی از این قالب‌ها را واگذاری صفحات خورشیدی تولید برق به مددجویان و پس از آن انعقاد قرارداد بین آنها و اداره برق شهرستان با تفاهم نامه کمیته امداد و اداره مذکور است که منبعی برای ایجاد درآمد به نفع این مددجویان شده و در حال اجرا است.

رئیس کمیته امداد کوار ارزش این صفحات خورشیدی را در حال حاضر ۸۰۰ میلیون ریال عنوان کرد که ۱۰۰ میلیون ریال آن به صورت وام بلاعوض، ۱۰۰میلیون ریال وام قرض الحسنه از طریق صندوق امداد ولایت و مابقی نیز از طریق تبصره ۱۶ و بانک های طرف قرارداد با کارمزد چهار درصد تامین و به مددجویان اهدا شده و اقساط این وام نیز از طریق درآمد حاصل از فروش برق به اداره برق شهرستان پرداخت می شود و پس از اتمام اقساط منبع پایداری برای درآمد خواهد بود. 

رحیمی با اشاره به اینکه تعداد زیادی از مددجویان از همین طریق به اشتغال رسیده‌اند، گفت: مددجویانی که از این طریق به توانمندی اقتصادی رسیده اند و در حال حاضر از حامیان و خیّران کمیته امداد هستند.

وی در ادامه سخنان خود افزود: یکی از ابتکارات کمیته امداد در سال گذشته راهبری شغلی است، برای مثال در کوار تعدادی از مدد‌جویان به یک تولید‌کننده گل و گیاه در کوار معرفی شده اند که ضمن آموزش توسط تولیدکننده، در منزل خود با یک سایبان معمولی در هوای آزاد، گل و گیاه تولید کرده و به راهبر شغلی بفروشند.

رحیمی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از ۷۷ سری جهیزیه به مددجویان تحت‌پوشش تحویل شده و تا پایان سال جاری نیز ۳۱ سری دیگر تقدیم خواهد شد، بیان داشت: در سال‌های گذشته اعتبارات جهیزیه به‌صورت مستقیم تقدیم مددجویان در سطح استان و شهرستان می‌شد که این طرح به صورت کالایی تغییر پیدا کرد.

وی افزود: اکنون سه سال متوالی است که با کمک خیرین و هم‌افزایی با آنان توانسته‌ایم صف نوبت جهیزیه در شهرستان را به صفر برسانیم.

او در مورد تامین اعتبار این هدایا نیز گفت: بخشی از اعتبار اهدای جهیزیه، وام بلاعوض کمیته امداد،بخش دیگر از محل کمک خیرین و قسمتی نیز به‌صورت وام قرض‌الحسنه تامین می شود.

این مسئول بیان کرد: برنامه تحویل تعدادی واحد مسکن خیّرساز برای تعدادی از مددجویان تحت پوشش این اداره در روند اجرا است که تا پایان سال ۱۴۰۰ نیز تحویل مددجویان خواهد شد.

رئیس کمیته امداد کوار در پایان با تشکر از همکاری و همیاری مردم کوار در بحث نیکوکاری و صدقات گفت: در سال جاری بیش از ۱۳۰ میلیارد ریال صدقات مردم خیّر کوار جمع آوری شده است که برای سومین سال متوالی مردم کوار رتبه اول استان در اعطای نذورات و قربانی را کسب کردند، همچنین در جشن نیکوکاری و جشن عاطفه ها نیز مردم شهرستان کوار در سطح استان رتبه خوبی به دست آورده‌اند.

انتهای پیام/ ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول