اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

حل مشکلات بخش راهگان، شاید وقتی دیگر

در حالی معاون فرماندار خفر از پیگیری مشکلات و حل و فصل آنها سخن می‌گوید که مردم روستاهای این بخش در اوج محرومیت و عدم بهره‌مندی از امکانات حداقلی روزگار می‌گذرانند.

حل مشکلات بخش راهگان، شاید وقتی دیگر

به گزارش خبرگزاری فارس از خفر، بخش راهگان از توابع شهرستان نوپای خفر است که در طول سال‌های گذشته از حداقل امکانات و زیر ساخت‌ها محروم بوده، از مشکلات اصلی این بخش کمبود آب شرب، جاده مناسب و مدرسه برای دانش‌آموزان این منطقه تا بحث بهداشت و درمان برخی روستا ها با پایین‌ترین امکانات درمانی را می‌توان نام برد.

علی دهقان از اهالی این بخش در گفتگو با خبرنگار فارس گفت: گاز رسانی به تمام خانه ها در دهستان ما صورت نگرفته، در حالی که گاز از حداقل ترین خدمات دولت است.

وی با گلایه از مسئولین ورزش ادامه داد: تنها ظرفیت ورزشی بخش راهگان، سالن ورزشی شهر خاوران است که رفت و آمد ما به مرکز بخش چندان میسر نیست لذا از مسئولین می‌خواهیم تا به وعده های خود در این زمینه عمل کنند.

شهروند دیگری از بخش راهگان در گفتگو با خبرنگار فارس از شبکه آبیاری سخن به میان آورد و افزود: بار ها در روستای باغکبیر با ترکیدگی لوله ها مواجه شده ایم که باعث هدر رفتن آب می شود و مسئولین آبفا به مشکلات این حوزه توجهی ندارند.

وی گفت: لوله ها و انشعابات بسیار قدیمی هستند که باعث کم فشار شدن آب می شود. 

شهروندی نیز به نبود دکل مجهز ایرانسل و همراه اول اشاره کرد و ادامه داد: دسترسی عموم مردم و دانش آموزان برای ارتباط گیری اینترنتی و آنتن دهی چندان مناسب نیست.

محمدی از روستای طغر به نبود بهداری نزدیک به روستا اشاره کرد و گفت: نزدیک‌ترین درمانگاه حداقل ۳۰ کیلومتر با ما فاصله دارد و برخوداری از امکانات بهداشتی حق ما است که شبکه بهداشت و درمان شهرستان می تواند تدبیری اتخاذ کند تا به صورت شیفتی این روستا از پزشک عمومی بهره مند شود.

مادر یکی از دانش‌آموزان روستای طغر در گفتگو با خبرنگار فارس گفت: در روستا تنها یک دبستان است و فرزندان ما برای ادامه تحصیل باید به خارج از بخش و حتی شهرستان بروند که هزینه رفت و آمد به شدت زیاد است.

وی ادامه داد: حالا هم که مدارس مجازی شده، سرعت اینترنت در روستا خوب نیست و برای تحصیل در شرایط کرونایی مشکلات ما دو چندان شده است.

شهروندی از روستای کفه گفت: در این روستا پس از ۴۲ سال هنوز آب آشامیدنی نداریم! این اوج محرومیت است، جاده روستای ما هنوز خاکی است، کاش صدای ما شنیده می شد.

وی با بیان اینکه روستای کفه، امیر سالار، طغر، سیف آباد و هزارگام فاقد لوله کشی گاز هستند ادامه داد: در این منطقه چشمه های فراوانی وجود دارد که مدیریت نمی شود و لازم است تا طرح آبخیر داری برای مهار آب انجام شود.

جوانی از روستای باغکبیر نبود گیرنده دیجیتالی رادیو و تلویزیون را عامل انحراف مردم به سمت ماهواره و شبکه های خارجی دانست و افزود: لازم است برای دهستان های بخش راهگان تصمیم قاطعی جهت رفع مشکل آنتن دهی تلویزیون گرفته شود، هرچند که در مرکز بخش هم قطعی دیجیتال در شرایط باد و باران احساس می شود.

نوید راه‌اندازی شهرک کشاورزی در بخش راهگان شهرستان خفر

معاون فرماندار خفر در پاسخ به خبرنگار فارس در خصوص مشکل اینترنت بخش راهگان گفت: اینترنت روستا های باغ کبیر، قالینی، آباده، آب کتان، کفه و هزارگام ارتقا پیدا کرده و بقیه روستا ها نیز در دست پیگیری است.

احمد فرهمند به مسیر خاکی روستای طغر تا سیف آباد اشاره کرد و گفت: آسفالت شدن این مسیر نیز در دستور کار دولت قرار دارد.

وی ادامه داد: یکی از اقدامات مهم و اساسی در جهت محرومیت زدایی، ایجاد شهرک کشاورزی در بخش راهگان است که تا این لحظه جانمایی و اقدامات اولیه جهت تملک انجام شده و با توجه به ظرفیت های این منطقه می توان تحول خوبی در این حوزه شاهد باشیم.

معاون فرمانداری خفر به حوزه مسکن نیز اشاره کرد و گفت: با پیگیری و تخصیص اعتبار در زمینه مسکن محرومین اقدامات خوبی در روستا های محروم با محوریت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان انجام شده است.

فرهمند افزود: با مشارکت خیراندیشان به آخرین نقطه این بخش یعنی روستای سیف آباد آبرسانی شده و موارد مشابه نیز در دست بررسی است.

وی با بیان اینکه اهالی بخش راهگان، مردمی صبور هستند ادامه داد: امیدواریم با تلاش و اتحاد مردم و مسئولین، هر روز این بخش محروم را روشن و آباد تر کنیم.

انتهای پیام/ ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول