اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

نگاهی به عمری تلاش و مجاهدت‌های حجت‌الاسلام مطهری یزدی+عکس

حجت‌الاسلام سیدحسین مطهری‌فرد معروف به مطهری یزدی پس از عمری تلاش و خدمت به انقلاب اسلامی دعوت حق را لبیک گفت.

نگاهی به عمری تلاش و مجاهدت‌های حجت‌الاسلام مطهری یزدی+عکس

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس حجت‌الاسلام سیدحسین مطهری‌فرد معروف به مطهری یزدی پس از عمری تلاش و خدمت به انقلاب اسلامی دعوت حق را لبیک گفت.

این عالم ربانی فروردین ۱۳۲۳ در یکی از روستاهای مهریز یزد متولد شد. تحصیلات را مکتب‌خانه آغاز کرد و در ادامه به حوزه علمیه یزد رفت و نزد بزرگانی همچون شیخ غلامحسین یزدی معروف به فقیه خراسانی، آیت‌الله شهید صدوقی، حجت‌الاسلام مناقب و... کسب فیض کرد.

پس از آن در سال‌های جوانی به حوزه علمیه قم رفت و در محضر امام خمینی (ره) و دیگر بزرگان حوزه علمیه قم به تحصیل علوم دینی پرداخت و در کنار تحصیل در حوزه به دنبال امام خمینی (ره) کار مبارزه را هم آغاز کرد.


حجت‌الاسلام مطهری یزدی نشسته از سمت راست

علاقه‌اش به امام خمینی (ره) سبب شد تا در قم منزلش را هم در همسایگی امام قرار دهد و در لبیک به فرامین امام سفر‌های مختلفی به منظور تبلیغ به داخل و خارج از کشور داشت.

با تبعید امام به ترکیه و سپس عراق، حجت‌الاسلام مطهری یزدی نیز به نجف اشرف عزیمت نموده و در آنجا به درس و مبارزه توامان ادامه داد. آن مرحوم در این باره می‌گوید: ورود من به نجف و عراق به سختی و از طریق قاچاق صورت گرفت. در روز اول و دوم ورودم به عراق متوجه حکومت نظامی حاکم بر آن کشور شدم اما به هرشکلی که بود به حرم امیرالمؤمنین علی(ع) رفته و سپس به مدرسه علمیه آیت‌الله العظمی بروجردی(ره)‌ در جوار آن حرم رفتم. آن مدرسه پاتوق انقلابیون بود و امام خمینی(ره)‌ در آنجا نماز می‌خواند.


حجت‌الاسلام مطهری یزدی در کنار شهید بهشتی

با پیروزی انقلاب با حکم حضرت امام خمینی‏‏ (ره) مسئولیت کمیته‌های مردمی و انقلابی منطقه لواسانات برای رسیدگی به امورات مردم و سرپرستی نهادهای اداری و نظامی آنجا را بر عهده گرفت و این کار موجب حضور جدی او در عقیدتی سیاسی و نمایندگی ولی‌فقیه در ارتش و سپس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج مستضعفین شد.

با دعوت آیت‌الله محقق داماد و رئیسی به سازمان بازررسی کل کشور رفت و در آنجا در بخش مدیریت هسته گزینش، نظارت و بازرسی نهادهای فرهنگی و همچنین بازرسی امورنظامی، امنیتی و ... مشغول خدمت شد.


حجت‌الاسلام مطهری یزدی

فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی در مسجد خداداد بعد دیگری از مجاهدت‌های آن مرحوم بود. ایشان را می‌توان از روحانیون اخلاق‌مدار و مردمی دانست که هیچ‌گاه شغل نظارتی و قضائی و مشغله درس و بحث، وی را از کسوت طلبگی و همنشینی با مردم، رسیدگی به حال محرومان و ارتباط با ملت جدا نکرد.

این عالم ربانی سرانجام پس از عمری تلاش و مبارزه در راه اعتلای اسلام در نیمه اسفند‌ماه ۱۳۹۹ در سن ۷۶ سالگی دعوت حق را لبیک گفت و پیکرش در باغ توتی آستان حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) آرام گرفت.

مراسم هفتمین روز درگذشت حجت‌الاسلام مطهری یزدی دوشنبه ۱۸ اسفند ماه از ساعت ۱۹:۳۰ تا ۲۱ به صورت مجازی برگزار می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند از طریق مراجعه به آدرس https://vc.isu.ac.ir/ch/motahari در این مراسم حضور پیدا کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول