اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد کلان و بودجه

ایجاد 7 هزار کارگاه آموزش مهارتی در نیروهای مسلح/ حمایت از سربازان برای راه‌اندازی کسب وکار

فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: 7 هزار کارگاه و مرکز آموزش مهارتی و تخصصی برای سربازان در مجموعه نیروهای مسلح ایجاد شده است.

ایجاد 7 هزار کارگاه آموزش مهارتی در نیروهای مسلح/ حمایت از سربازان برای راه‌اندازی کسب وکار

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، سرتیپ محمدحسین سپهر فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی ستاد کل نیروهای مسلح امروز در اولین رویداد تا ثریا در محل لانه سابق جاسوسی آمریکا اعلام کرد: تلاش بر این است که هر سرباز در طول خدمت وظیفه عمومی خود حداقل یک مهارت تخصصی در کنار مهارت‌های عمومی مانند مهارت‌های قضایی و کسب و کار بیاموزد در این زمینه تا کنون 7 هزار کارگاه قانونی و دارای مجوز در مجموعه نیروهای مسلح ثبت و ایجاد شده و تلاش بر این است که سال آینده این تعداد به 10 هزار مرکز آموزش مجاز به صدور گواهینامه افزایش یابد.

به گفته سردار سپهر در مجموعه نیروهای مسلح مانند ارتش، نیروی انتظامی، سپاه، مراکز آموزش به سربازان، راه‌اندازی شده همچنین علاوه بر آن 4 مرکز نوآوری در نیروهای مسلح راه‌اندازی شده است که دانشمندان جوان در آنها هم نیازهای اقلام دفاعی و نظامی برای نیروهای مسلح کشور تولید می‌کنند و هم سرریز این نوآوری‌ها به بخش غیر نظامی سرایت می‌کند.

وی همچنین گفت:‌اقدام بعدی که سال آینده برای سربازان انجام می‌شود در راستای اشتغال سربازان تسهیلات مالی، حقوقی‌، آموزشی، قانونی و اجرایی پیش‌بینی شده است که به تصویب رئیس ستاد کل نیروهای مسلح رسیده بگونه‌ای که به سربازان حتی بعد از پایان خدمت هم خدمات حقوقی و حمایتی ارائه می‌کنیم تا کار و کسبی راه‌اندازی کنند و حتی برای تعالی سربازان منقضی خدمت نیز حمایت‌های لازم در دستگاه‌های قانونی انجام می‌شود تا به کسب و کار و اشتغال آنها کمک شود.

وی گفت: تلاش بر این است محیط سربازی تبدیل به یک محیط تربیت و آموزش فنی و حرفه‌ای باشد و حقوق سربازان از حیث اجتماعی ارتقاء یابد.

فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی ستاد کل نیروهای مسلح همچنین گفت:‌امسال در لایحه بودجه دولت تلاش بر این است که حداقل حقوق سربازان وظیفه عمومی افزایش یابد و به حد قابل قبولی برسد و با توجه به وضعیت دولت از حیث منابع بودجه‌ای حداکثر کمک بودجه 1400 برای ترمیم حقوق سربازان وظیفه استفاده می‌شود که البته رقم آن بعد از تصویب لایحه بودجه در شورای نگهبان به اطلاع جامعه می‌رسد.

سپهر در پاسخ به این پرسش خبرنگار فارس که با توجه به توان فنی که در نیروهای مسلح وجود دارد آیا از این توان برای بخش غیرنظامی هم استفاده می‌شود،‌گفت: در مجموعه‌های نظامی مانند قرارگاه سازندگی خاتم و شرکت‌های وابسته توان قابل توجهی در صنایع دفاعی و حتی صنایع غیرنظامی ایجاد شده است و در زمینه‌های سدسازی، پل‌سازی، راه‌سازی، پالایشگاه، صنایع نفتی و سایر صنایع جوانان دانشگاهی پیشرفت‌های قابل توجهی داشته‌اند.

وی گفت: بالای 90 درصد متخصصان و مدیران و مجریان بخش‌های صنعتی در قرارگاه خاتم از جوانان دانشگاهی و متخصص هستند که حتی وابستگی عضویت هم در نیروهای مسلح ندارند و حجم زیادی از فعالیت‌ها و تلاش‌های آنها در خدمت توسعه صنایع دفاعی و صنایع غیرنظامی قرار می‌گیرد.

سردار سپهر همچنین گفت: از امکانات نیروهای مسلح برای پژوهش‌های کاربردی در زمینه‌های مختلف صنعتی استفاده می‌شود و از این پژوهش‌ها علاوه بر تقویت بنیه دفاعی در دانشگاه‌های کشور هم استفاده می‌شود.

وی همچنین گفت:‌ در چند سال گذشته طبق دستور مقام معظم رهبری فرماندهی کل قوا با راه‌اندازی مراکزی برای مهارت‌آموزی سربازان تلاش بر این است که جوان سرباز در حین خدمت وظیفه عمومی حداقل یک مهارت فنی نیز کسب کند.

به گزارش فارس، امروز دومین روز از برگزاری رویداد تا ثریا در محل لانه سابق جاسوسی آمریکا در سالن شهید فخری‌زاده برگزار می‌شود در این نمایشگاه 50 غرفه از شرکت‌های نوآور و ارائه‌دهنده راه‌حل مسائل در زمینه پزشکی، صنعتی، محیط زیست، پسماند،‌ کشاورزی با رویکرد دانش‌بنیان حضور دارند و این شرکت‌ها مورد حمایت بنیاد تعاون بسیج و شرکت پیشگامان بنیاد تعاون بسیج قرار گرفته‌اند و در این شرکت‌ها سرمایه‌گذاری از ایده تا زنجیره تولید و ثروت دنبال می‌شود. در واقع روایت تا ثریا بیانگر توانمندی انقلاب اسلامی در پاسخ نوآورانه به حل مسائل کشور در مقابل افول آمریکا به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول