اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

اجرای طرح ساماندهی آثار تاریخی بلادشاپور با حضور وزیر میراث فرهنگی

مدیرکل میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح ساماندهی 2 اثر تاریخی و مرمت مسجد مورک با حضور وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اجرایی خواهد شد.

اجرای طرح ساماندهی آثار تاریخی بلادشاپور با حضور وزیر میراث فرهنگی

مجید صفایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کهگیلویه اظهار داشت: طرح ساماندهی بناهای تاریخی بافت بلادشاپور به زودی با حضور وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اجرایی خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: در راستای ساماندهی مجموعه تاریخی دو اثر کاروانسرا و حمام کهیار به بخش خصوصی واگذار شده است.

صفایی افزود: مرمت مسجد مورک(ابوذر غفاری) از دیگر اقدامات یک سال اخیر بوده که با پیگیری امام جمعه شهرستان هم اکنون در مرحله نهایی تکمیل است.

وی گفت: مرمت حجره امامزاده جابر(ع) در بافت نیز در حال انجام است و قرار است این دو بقعه متبرکه برای اجرای کارهای فرهنگی در اختیار هیأت‌های مذهبی و جوانان فعال قرار گیرد.

صفایی افزود: با وجود شرایط کرونایی اجرای پروژه‌های ساماندهی آثار تاریخی و توسعه گردشگری تعطیل نشد و همه زیرساخت‌ها برای پذیرایی از گردشگران بعد از کرونا فراهم خواهد شد.

این مسؤول در خصوص تملک خانه‌های حریم بافت گفت: سال ۹۹ مبلغ ۴۵۰ میلیون تومان برای تملک یک باب منزل و پرداخت بخشی از بدهی چهار قطعه زمین در این مجموعه هزینه شد.

انتهای پیام/82016

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول