اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

پیشنهاد واکسناسیون عوامل اجرایی انتخابات ارائه شده است/ افزایش 15 درصدی شعب

معاون سیاسی و امنیتی استانداری هرمزگان گفت: به منظور جلوگیری از ایجاد تجمعات در زمان برگزاری انتخابات در سراسر کشور و از جمله هرمزگان، شمار شعب اخذ رای افزایش یافته است.

پیشنهاد واکسناسیون عوامل اجرایی انتخابات ارائه شده است/ افزایش 15 درصدی شعب

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، علی رئوفی در یک گفت‌وگوی رسانه‌ای با اشاره به اهمیت انتخابات در نظام جمهوری اسلامی ایران و تأثیر رای مردم در سرنوشت خود در تمامی ابعاد، اظهار کرد: یکی از دغدغه‌ها در شرایط کرونایی، برگزاری انتخابات به شکل و شیوه‌ای بود که پروتکل‌های بهداشتی نیز در آن رعایت شود که وزارت کشور تمهیدات ویژه‌ای در این زمینه در نظر گرفته است.

وی افزود: یکی از تمهیدات افزایش 10 تا 15 درصدی شعب اخذ رای در سراسر کشور و از جمله در استان هرمزگان است و فضاسازی‌های مناسبی نیز برای شعب اخذ رای صورت خواهد گرفت تا جریان هوا به طور مستمر وجود داشته باشد و مردم نگرانی بابت حضور در پای صندوق‌های رای نداشته باشند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری هرمزگان با اشاره به ارائه پیشنهاد واکسیناسیون مجریان انتخابات در کمیته سلامت ستاد انتخابات، خاطرنشان کرد: تمامی نیازمندی‌های ضدعفونی و ماسک و حضور مناسب مردم و عوامل اجرایی در فرآیند برگزاری انتخابات در نظر گرفته خواهد شد.

رئوفی همچنین اضافه کرد: نام نویسی داوطلبان کاندیداتوری در انتخابات شورا شهر‌ها از ۲۰ اسفند شروع می‌شود و به مدت یک هفته ادامه دارد و مدارک لازم برای نام نویسی شامل، یک قطعه عکس ۴*۳، نداشتن سوء پیشینه با اعتبار کمتر از سه ماه، اصل کارت ملی، شناسنامه و مدرک تحصیلی است.

وی درباره مدرک تحصیلی داوطلبان نیز گفت: برای شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت دیپلم، و بالاتر و شهر‌های بالای ۲۰ هزار نفر لیسانس و بالاتر از آن است و از 20 اسفند تا یک هفته نامنویسی ادامه خواهد یافت.

رییس ستاد انتخابات هرمزگان با اشاره به اینکه در استان، ۴۶ شهر وجود دارد گفت: مسئولان برای شرکت در انتخابات و داشتن شرایط نام نویسی باید ۶ ماه از استعفای آن‌ها گذشته باشد.

علی رئوفی افزود: کاندیدا‌ی شهر و روستا می‌توانند با سامانه بارگزاری شده در سایت وزارت کشور، دفاتر پیشخوان یا بصورت حضوری، نام نویسی اولیه خود را ثبت کنند.

وی گفت: از ۱۹ اسفند هیئت‌های اجرایی انتخابات تشکیل و از ۲۳ اسفند ماه صلاحیت کاندیدا‌ بررسی می‌شود. به طوری که کاندیداها پس از نهایی شدن ثبت نام آنها به تدریج پرونده‌شان به هیأت‌های اجرایی و مراجع مربوطه ارسال خواهد شد.

به گزارش فارس، انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر 28 خرداد 1400 برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 88055

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول