اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

کارت قرمز ۱۰ عضو شورای شهر به شهردار مشهد/ طرح‌های تفصیلی در گرداب بلاتکلیفی

۱۰ نفر از اعضای شورای شهر مشهد با موضوع دفاع مناسب در کمیسیون ماده ۵ از طرح‌های تفصیلی پیشنهادی و لوایح تایید شده شورای اسلامی شهر و تعیین تکلیف طرح‌های باقیمانده به محمدرضا کلایی، شهردار مشهد تذکر دادند.

کارت قرمز ۱۰  عضو شورای شهر به شهردار مشهد/ طرح‌های تفصیلی در گرداب بلاتکلیفی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، امروز در یکصد و بیست و چهارمین جلسه علنی شورای شهر، ۱۰ نفر از اعضای شورای اسلامی شهر با موضوع دفاع مناسب در کمیسیون ماده ۵ از طرح‌های تفصیلی پیشنهادی و لوایح تایید شده شورای اسلامی شهر و تعیین تکلیف طرح‌های باقیمانده به محمدرضا کلایی، شهردار مشهد تذکر دادند. 

در بخشی از متن این تذکر آمده است:

اول : در راستای بند ۳۴ ماده ۸۰ قانون تشکیلات ، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور، طرح‌های تفصیلی پیشنهادی حوزه‌های هفتگانه شهر مشهد پس از از تحویل گیری توسط شهرداری، جهت تأیید به شورا ارسال می‌گردد. شورای شهر مشهداین طرح‌ها را به صورت یک فوریت و جهت طی فرآیند بررسی حداقل به پنج کمیسیون تخصصی شورا ارجاع می‌نماید، کمیسیون‌ها و کارگروه‌های تخصصی ذیل آنها با بهره‌گیری از دانش و نیروهای متخصص دانشگاهی و اعمال نقطه نظرات مدیران معاونت‌ها و سازمان‌های شهرداری نسبت به بررسی، تأیید و تدوین نظریه و ارائه پیشنهادات اصلاحی اقدام می‌نمایند.

دوم: با توجه به جایگاه حقوقی شهردار محترم مشهد( به عنوان منتخب نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر) در کمیسیون ماده ۵ در زمان بررسی طرح‌های تفصیلی، انتظار می‌رود شهردارمحترم مشهد از مصوبات قانونی شورای اسلامی شهر حمایت و دفاع نماید، که متأسفانه در طی جلسات کمیسیون ماده ۵ طرح تفصیلی حوزه جنوب غرب مشهد از پیشنهادات مشاور که به تأیید شورای اسلامی شهر رسیده، دفاع و حمایت موثری صورت نپذیرفته است و از این جهت حقوق شهر و شهروندان و اصل انتظار مشروع شهروندان مورد خدشه واقع شده است.

سوم: با توجه به اهمیت بررسی و تصویب طرح‌های تفصیلی حوزه‌های هفتگانه، شورای اسلامی شهر براساس جدول زمان‌بندی ارائه شده از سوی شهرداری تاکنون نسبت به بررسی طرح‌های ارسالی اقدام نموده است. با این حال در ارسال طرح‌های تفصیلی باقیمانده(حوزه شمال‌شرق و میانی غربی) عدم پایبندی به جدول زمانبندی ارائه طرح‌های تفصیلی مشاهده می‌شود و وضعیت طرح تفصیلی حوزه میانی غربی تاکنون بلاتکلیف باقی مانده است.به استناد موضوعات مطرح شده در جلسه کاری اعضای شورای اسلامی شهر با حضور شهردار محترم مشهد، مورخ ۵ ابان سال جاری، شهردار محترم مشهد مکلف شد نسبت به هماهنگی تشکیل کمیته‌ای تخصصی با حضور برخی از اعضای کارگروه شهرسازی شورای اسلامی شهر اقدام نموده و در قالب کمیته یاد شده ضمن بررسی وضعیت پیشرفت طرح تفصیلی حوزه میانی غربی، نسبت به چگونگی همکاری با مشاور و تعیین تکلیف طرح تفصیلی یکی از مهم‌ترین حوزه‌های شهر مشهد اقدام نماید که تا کنون در این خصوص نیز اقدامی صورت نگرفته است.

بر این اساس با توجه به اهمیت طرح‌های تفصیلی و اثرات بلندمدت و مستقیم آنها بر املاک و دارایی شهروندان ضمن تذکر به شهردار محترم مشهد جناب آقای کلائی، خواهشمند است وفق ماده ۶۷ آیین نامه داخلی شورای اسلامی شهر اقدام گردد.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول