اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

پزشک مجرم محکوم به ویزیت رایگان شد

مدیر کل دادگستری استان زنجان گفت: 500 ویزیت رایگان در مناطق محروم زنجان مجازات جایگزین حبس برای یک پزشک در نظر گرفته شده است.

پزشک مجرم محکوم به ویزیت رایگان شد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، یک پزشک زنجانی به علت قصور در یک پرونده پزشکی به پرداخت دیه و ویزیت رایگان ۵۰۰ مریض در مناطق محروم زنجان بدل از مجازات حبس تعزیری محکوم شد.

حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: این پزشک که به اتهام قصور در یک پرونده پزشکی مجرم شناخته شده بود، با توجه به مجازات‌های جایگزین حبس، از سوی قاضی علی‌محمدی، رئیس شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری ۲ زنجان، علاوه بر پرداخت دیه به خانواده بیمار، به ویزیت رایگان ۵۰۰ نفر از بیماران مناطق محروم زنجان زیر نظر معاونت بهداشت و درمان شهرستان‌های مذکور به‌ عنوان مجازات جایگزین از یک سال حبس تعزیری مکلف شد.

وی افزود: پرستار و مسؤول بخش پرستاری نیز که در این پرونده مجرم شناخته شده بودند هریک علاوه بر پرداخت میزان دیه تعیین شده، به دلیل مجازات جایگزین حبس به تهیه ملزومات پزشکی مورد نیاز بیمارستان برای مقابله با ویروس کرونا به میزان ۱۵ و ۱۰ میلیون ریال محکوم شدند.

نیارکی درباره ضمانت اجرا یا عدم اجرای مجازات‌های جایگزین حبس نیز گفت: در قانون پیش‌بینی شده که در صورت عدم اجرای مجازات‌های جایگزین حبس برای بار نخست یک‌ چهارم تا یک دوم به مدت این مجازات‌ها اضافه می‌شود و تبدیل این نوع مجازات به حبس هم امکان‌پذیر است.

انتهای پیام/۷۳٠٠۵/ق/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول