اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

بیش از ۸ هزار راننده تاکسی کرمانشاه وام کرونا گرفتند/ تلاش برای حذف پرداخت نقدی کرایه از سال ۱۴۰۰

رئیس سازمان حمل و نقل مسافر شهرداری کرمانشاه گفت: امسال به ۸ هزار و ۴۵ نفر از رانندگان حوزه حمل و نقل عمومی که در معرض خطر قرار داشتند در مجموع مبلغ ۴۰ میلیارد تومان تسهیلات اعطا شده است.

بیش از ۸ هزار راننده تاکسی کرمانشاه وام کرونا گرفتند/ تلاش برای حذف پرداخت نقدی کرایه از سال ۱۴۰۰

 به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، غلامرضا شهبازی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار داشت: روزانه حدود یک میلیون نفر سفر در شهر کرمانشاه از طریق ناوگان حمل ‌و نقل عمومی درون‌شهری انجام می‌شود.

وی گفت: این تعداد سفر توسط ۶ هزار ۸۹۰ دستگاه تاکسی، ۲۰۰ دستگاه اتوبوس و ۲ هزار خودروی فعال در آژانس‌‌های مسافربری انجام می‌شود.

رئیس سازمان حمل و نقل مسافر شهرداری کرمانشاه با بیان اینکه با شیوع کرونا یکسری محدودیت‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی از طرف این سازمان اعمال شد، گفت: اکثر موارد نقض دستورالعمل‌ها که توسط بازرسین این سازمان به اطلاع ما می‌رسد ‌از طرف شهروندان انجام می‌گیرد.

وی با اشاره به کاهش درآمد فعالین حوزه حمل و نقل عمومی به خاطر شیوع کرونا، اعلام کرد: در ۷ مرحله ۱۰۰ هزار ماسک قابل شستشو و چند لایه در بین رانندگان تقسیم شد و نیز ۱۲۵ هزار لیتر محلول ضدعفونی تهیه و در بین رانندگان توزیع کردیم.

راه‌اندازی اکیپ ضدعفونی ثابت و سیار خودروهای حمل و نقل عمومی با استفاده از ۱۴۵ هزار لیتر محلول ضدعفونی، ایجاد تونل‌های ضدعفونی خودروهای عمومی با ۴۰۰ هزار لیتر محلول ضدعفونی، نصب بنرهای اطلاع‌رسانی در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح شهر نصب بنر رعایت نکات بهداشتی در ایستگاه‌های اتوبوس، طراحی و نصب ۱۱ هزار و ۵۰۰ برچسب در خصوص رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها و نصب کاور جدا کننده قسمت راننده از مسافرین، از دیگر اقداماتی بود که رئیس سازمان حمل و نقل مسافر شهرداری کرمانشاه به آن‌ها اشاره کرد.

ابتلای ۲۸ راننده تاکسی و اتوبوس به کرونا

شهبازی همچنین با بیان اینکه با همکاری بهداشت شهرداری و مراکز بهداشت از رانندگان حمل و نقل عمومی تست غربالگری به عمل آمد، گفت: از ابتدای شیوع کرونا ۷ راننده اتوبوس و ۲۱ راننده تاکسی به این ویروس مبتلا شدند، ولی خوشبختانه فوتی نداشتیم.

وی در ادامه از اقدامات فرهنگی این سازمان و توزیع تراکت‌های آموزشی سخن گفت و اعلام کرد: در بین رانندگان اتوبوس ۲۵۰ مورد بسته حمایتی و معیشتی توزیع کرده‌ایم.

۳۱۵ خودروهای عمومی، به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی توقیف شد

رئیس سازمان حمل و نقل مسافر شهرداری کرمانشاه خاطرنشان کرد: در سال جاری ۳۱۵ دستگاه از خودروهای عمومی که قوانین را رعایت نکردند توقیف شده‌اند.

شهبازی گفت: در سال جاری به ۸ هزار و ۴۵ نفر از رانندگان حوزه حمل و نقل عمومی که در معرض خطر قرار داشتند در مجموع مبلغ ۴۰ میلیارد تومان تسهیلات اعطا شده است.

وی سن فرسودگی خودروهای بخش عمومی را ۱۰ سال عنوان کرد و گفت: میانگین سن ناوگان اتوبوسرانی کرمانشاه که به طور کامل برون‌سپاری شده است، ۱۲ سال و میانگین سن ناوگان تاکسیرانی آن ۹.۵ سال است که نشان می‌دهد اکثر اتوبوس‌های ما فرسوده هستند ولی تاکسی‌های ما وضعیت بهتری دارند.

شهبازی ادامه داد: با اهتمام شهردار کرمانشاه و پیگیری‌های وی امیدواریم در سال ۱۴۰۰ بتوانیم دست به نوسازی ناوگان اتوبوسرانی بزنیم.

وی همچنین اضافه کرد: در حوزه ناوگان تاکسیرانی تاکنون ۱۱۵ دستگاه تاکسی نوسازی شده‌اند.

رئیس سازمان حمل و نقل عمومی شهرداری کرمانشاه، حوزه بازرسی این سازمان را پیشانی آن معرفی و اعلام کرد: در گذشته کار بازرسی فقط با چهار خودرو انجام می‌شد و ما توانستیم سه دستگاه تاکسی به این بخش اضافه کنیم و در آینده نزدیک سه دستگاه تاکسی دیگر نیز برای این بخش خریداری خواهیم کرد.

شهبازی گفت: نرخ جدید کرایه‌های درون شهری را به شهردار پیشنهاد می‌دهیم و‌ پس از جلسه وی با مسئولین ذی‌ربط و کارشناسی قیمت‌ها، قیمت‌های جدید برای سال ۱۴۰۰ اعلام می‌شود.

وی در خصوص پرداخت الکترونیکی کرایه‌ها، بیان داشت: در این رابطه از قبل کارهایی انجام شده و چند سرمایه‌گذار در این بخش پیدا کرده‌ایم که ان‌شاءالله در سال جدید این کار در تاکسی‌ها انجام خواهد شد.

بیمه رانندگان تاکسی و رایزنی‌های انجام شده در این خانه خصوص با نمایندگان مجلس، عقد قرارداد با مراکز تعمیرگاهی، آموزشی، رفاهی و درمانی جهت استفاده رانندگان، برخورد با مسافربرهای شخصی و توقیف روزانه ۱۰ تا ۱۲ خودرو، در نظر گرفتن تاکسی‌های گردشگری رایگان و نیز چهار دستگاه تاکسی در میادین خروجی و ورودی شهر کرمانشاه در ایام نوروز برای سرویس‌دهی به مسافران نوروزی، از دیگر موضوعاتی بود که شهبازی به آن‌ها پرداخت.

رشیدی معاونت اتوبوسرانی سازمان حمل و نقل شهرداری کرمانشاه، در بخش دیگری از این نشست خبری با بیان اینکه از سال ۸۷ ناوگان اتوبوسرانی شهر کرمانشاه طی ۱۰ سال خصوصی‌سازی شده است، گفت: در حال حاضر یک دستگاه اتوبوس درون شهری ۴ میلیارد تومان قیمت دارد و با مشارکت شهرداری کرمانشاه و صندوق کارآفرینی امید و سازمان برنامه و بودجه به منظور نوسازی ناوگان اتوبوسرانی شهر کرمانشاه برای هر دستگاه اتوبوس تا سقف ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات در نظر گرفته شده است.

وی افزود: تا سال ۹۹، ۴۰۰ میلیارد تومان برای خرید اتوبوس نو دریافت کرده‌ایم و ۲۰۰ میلیارد تومان دیگر نیز درخواست کرده‌ایم.

در بخش پایانی این نشست خبری، رئیس سازمان حمل و نقل مسافر شهری  شماره تلفن ‌های ۳۸۲۴۶۵۶۵، ۳۸۲۱۱۹۴۸، سامانه پیامکی ۳۰۰۰۱۸۱۵ و تلفن سه رقمی ۱۳۳ را جهت دریافت پیشنهادات، انتقادات و شکایات مردمی اعلام کرد.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول