اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

محرومیت دانش آموزان از فضای مجازی در برخی از مناطق / دخالت برخی از خانواده ها در موضوع آموزش

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: شیوع بیماری کرونا فرصت های جدیدی در فرآیند تعلیم و تربیت بوجود آورد که می‌تواند منشاء سرفصل های بدیع برای اجرای عدالت آموزشی در کشور را فراهم آورد.

محرومیت دانش آموزان از فضای مجازی در برخی از مناطق / دخالت برخی از خانواده ها در موضوع آموزش

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در دیدار با وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه کرونا فرصت‌های جدیدی در آموزش و پرورش ایجاد کرد،  اظهار داشت: آموزش و پرورش توانست با بهره مندی هوشمندانه از شرایط کرونایی بر بستر آموزش مجازی، چالش های عدالت آموزشی را تا حدودی از پیش روی بردارد.

امام جمعه تبریز تاکید کرد: کرونا فرصت‌های جدیدی در فرآیند تعلیم و تربیت به وجود آورده است، و بهره‌برداری از این فرصت، نیازمند بهره‌مندی هوشمندانه از فضای مجازی بر پایه تعلیم و تربیت است.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به محرومیت دانش آموزان از فضای مجازی در برخی از مناطق گفت: دانش آموزان نباید از آموزش محروم شوند و راه برون رفت از این مشکل نیز توزیع بسته های آموزشی، گسترش استفاده از آموزش تلویزیونی، آموزش فرد به فرد و افزایش کمک های خانواده به دانش آموزان است.

امام جمعه تبریز افزود: بروز وضعیت کرونایی، موجب بروز خلاقیت، از بین بردن محدودیت های زمان و مکان در آموزش و افزایش توقع از معلم به علت در دسترس بودن وی شده است.

آل هاشم با بیان اینکه دخالت غیراصولی برخی از خانواده ها در موضوع آموزش به عنوان موضوع تخصصی موجب افراط و تفریط می شود، گفت: ایجاد شبکه شاد نقطه شروع خوبی برای برون رفت از چالش تعطیلی مدارس و آموزش در شرایط کرونایی بود، ولی تحقیقات باید در خصوص ارتقای سطح شبکه شاد و امکانات آن با سرعت ادامه یابد.

وی با بیان اینکه شبکه شاد همچنین در موضوع مناسبت های مختلف از جمله جشن تکلیف دانش آموزان عملکرد خوبی داشت، ادامه داد: نقش آموزش، خانواده و بزرگان در شکل گیری نظام تعلیم و تربیت، نقش اصلی را بر عهده دارند.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه تجربه نشان داده راه نابودی یک ملت، هدف گیری خانواده، نظام آموزشی و اسطوره ها و الگوهای یک کشور است افزود برای نابودی خانواده، منزلت زنان را می شکنند که بر این اساس باید منزلت بانوان در جامعه صیانت شود و ارتقا یابد.

آل هاشم اضافه کرد: برای شکستن منزلت نظام آموزشی نیز منزلت معلمان را می شکنند و برای از بین بردن الگوها و اسطوره ها، منزلت بزرگان را از بین می برند که باید جایگاه بزرگان و پیشکسوتان و معلمان و زنان حفظ شود.

دانشنامه فرهنگی با نام شهید سلیمانی که توسط سپاه عاشورا با همکاری بسیج فرهنگیان و معلمان آذربایجان شرقی، چاپ شده بود در این دیدار توسط امام جمعه تبریز به وزیر آموزش و پرورش اهدا شد.

انتهای پیام/60001
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول