اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

وزیرآموزش و پرورش: دانش‌آموزان در بستر امن اینترنت تعلیم می‌بینند

وزیرآموزش و پرورش گفت: ماموریت آموزشی تعطیل بردار نیست چرا که تعطیلی آن تبعاتی دارد که غیرقابل جبران است از این رو دانش آموزان در بستر امن اینترنت تعلیم می بینند.

وزیرآموزش و پرورش: دانش‌آموزان در بستر امن اینترنت تعلیم می‌بینند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم با بیان اینکه کرونا نظام آموزشی را با بزرگ‌ترین چالش قرن مواجه کرد، اظهار داشت: در این وضعیت کرونایی ناگزیر به استفاده از فضای مجازی شدیم و در ادامه این روند فضا و موقعیت ممتازی را در این زمینه ایجاد کردیم.

وی با بیان اینکه تجربه مدونی در وضعیت کرونایی در دسترس ایران و جهان نبود، گفت: در این وضعیت بر اساس فرموده  رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه جامعه باید درباره تکانه های مختلف تاب آوری داشته باشد، جلوه های نابی از خلاقیت و ابتکارات معلمان در موضوع آموزش خلق شد.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه هیچ چیزی نمی تواند جایگزین آموزش حضوری باشد، گفت: بستر سالمی در فضای مجازی ایجاد شد و اکنون به سمت توسعه آن پیش می رویم، این نیازی بود که پیش از دوران کرونا کار در حوزه های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در فضای مجازی را می طلبید و باید از این فضا استفاده می شد.

وی یادآوری کرد: با شیوع کرونا حدود ۷۰ درصد معلمان با بستر فضای مجازی آشنا نبودند اما اکنون آنها می توانند محتوا تولید کنند و آن را در اختیار دانش‌آموزان و خانواده‌ها قرار دهند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: با این اقدامات اکنون گامی برای برخورداری از عدالت آموزشی در کشور ایجاد شده است چرا که این محتواها در دسترس دانش آموزان قرار می‌گیرد.

حاجی میرزایی افزود: بر این اساس ارتباطات شبکه ای نظام تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش کشور تقویت شد و ۱۶ میلیون معلم و دانش آموز که در واقع حدود یک پنجم جمعیت کشور را تشکیل می دهند در یک پیوند و شبکه قرار گرفتند.

وی ادامه داد: هم اکنون امکان تبادل پیام بین این پیوندها ایجاد و ارتباطات کاغذی به ارتباطات تصویری و گفتاری تبدیل شده است و این وضعیت قابلیت ممتازی ایجاد کرده است.

 

انتهای پیام/60001/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول