اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

قرارگاه نظارت‌ بر بازار در همدان راه‌اندازی شود/ نوسان قیمت‌ها زیبنده نیست

نماینده ولی فقیه در استان همدان با ارائه پیشنهادی در خصوص برپایی قرارگاهی برای انجام دقیق نظارت‌ بر بازار گفت: از نظر قانون، ستاد تنظیم بازار باید نسبت به این مسئله ورود کند و خود پاسخگو باشد،

قرارگاه نظارت‌ بر بازار در همدان راه‌اندازی شود/ نوسان قیمت‌ها زیبنده نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی ظهر امروز در جلسه ستاد امر به معروف استان با موضوع بررسی مشکلات بازار، با اشاره به وضعیت بازار و مشکلات موجود، اظهار کرد: بخشی از مشکلات به این موضوع برمی‌گردد که دولت راهکارهای رهبری را جدی نگرفته و هنوز هم در انتظار رفع تحریم‌ها از سوی غرب است.

وی با بیان اینکه برگشت آمریکا به برجام و یا رفع تحریم در دست ما نیست و قابل پیش بینی نیست گفت: متاسفانه تلاش بعضی از مسئولان بعد از حضور رئیس جمهور جدید آمریکا تنها بر رفع تحریم‌ها متمرکز شده و این باعث شده تا راهکارهایی که رهبر معظم انقلاب بیان فرمودند، جدی گرفته نشود.

امام جمعه همدان با اشاره به برگزاری این جلسه، مطرح کرد: مسئول و متولی کنترل قانونی قیمت‌ها، ستاد تنظیم بازار است و ورود ستاد امر به معروف و برگزاری این جلسه نه از روی دخالت در کار ستاد تنظیم که اعلام آمادگی برای کمک در امر نظارت است.

وی افزود: ستاد امر به معروف می‌تواند به عنوان نیروی اجرایی و بازوی کمکی ستاد تنظیم بازار وارد میدان شود و در امر نظارت‌ها به یاری ستاد تنظیم بشتابد.

نماینده ولی فقیه در همدان با بیان اینکه رفع مشکلات موجود نیازمند همراهی همه مسئولان است، عنوان کرد: موفقیت ستاد تنظیم بازار موفقیت همه ماست، چراکه آنچه مهم است، باز شدن گره اقتصادی و رفع مشکلاتی است که مردم با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی با ارائه پیشنهادی در خصوص برپایی قرارگاهی برای انجام دقیق نظارت‌ بر بازار مطرح کرد: از نظر قانون، ستاد تنظیم بازار باید نسبت به این مسئله ورود کند و خود پاسخگو باشد، اما برپایی این جلسه به معنای آن است که نیروهای جهادی، در کنترل بازار آماده ورود و کمک به ستاد تنظیم هستند.

شعبانی با تاکید بر اینکه کار اصلی ما، مطالبه‌گری است، گفت: البته در این مسیر نیازمند همراهی خود مردم نیز هستیم، چراکه شرایط، سخت است و باید از همه ظرفیت‌ها برای رفع مشکلات استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه برای برطرف کردن مشکلات سه راهکار وجود دارد، مطرح کرد: اولین راهکار، تقویت نظارت‌هاست که این جلسات نیز در همین راستا برگزار شده است.

امام جمعه همدان دومین راهکار را تعادل در خرید دانست و با بیان اینکه می‌شود از مجاری قانونی، خریدهای بیش از اندازه را کنترل و متعادل کرد در ادامه از نوسانات قیمت در بازاز گلایه کرد.

وی اظهار کرد: البته خیلی از خانواده‌‌ها به دلیل وجود نوسانات قیمت در بازار دچار تشکیک می‌شوند و این امری طبیعی است، چراکه با مشاهده افزایش روزانه قیمت‌ها، میل به خرید هم افزایش پیدا می‌کند.

شعبانی با بیان اینکه امیدواریم با تعامل خوب بین ستاد تنظیم و ستاد امر به معروف، اتفاقات خوبی در بازار رخ دهد، گفت: ما تنها به دنبال برگزاری جلسات نیستیم، بلکه هدف اصلی، رفع مشکلات مردم است و لذا باید این جلسات خروجی مناسبی داشته باشد و به سمت اجرایی شدن حرکت کنیم.

وی تاکید کرد: امیدواریم مسوولان امر این موضوع را جدی بگیرند و از ظرفیت‌ها و پتانسیل های موجود به نحو احسن استفاده کنند، چرا که هدف همه ما کمک به وضعیت موجود است.

انتهای پیام/ 3140/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول