اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

فعالیت ۶۸ صندوق قرض‌الحسنه در تویسرکان/ پرداخت یک‌هزار و ۱۲۰ فقره تسهیلات

مسوول بسیج سازندگی تویسرکان از فعالیت ۶۸ صندوق قرض‌الحسنه مردم مدار و مردم یار با هدف خوداتکایی خبر داد و گفت: این صندوق‌ها یک‌هزار و ۱۲۰ فقره تسهیلات به جامعه هدف پرداخت کردند.

فعالیت ۶۸ صندوق قرض‌الحسنه در تویسرکان/  پرداخت یک‌هزار و ۱۲۰ فقره تسهیلات

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، رضا ناصری ظهر امروز در نشست خبری با اشاره به فعالیت بسیج سازندگی در سه محور گروه‌های جهادی، محرومیت‌زدایی و خدمات‌رسانی و کمک‌های مومنانه اظهار کرد: ۲۰ گروه حوزه‌محور و اقشار و ۸۰ گروه محله‌محور در سطح پایگاه‌های شهر و روستا در عرصه‌های مختلف فعال هستند.

وی از تهیه و توزیع ۳۵۵ بسته لوازم‌التحریر با صرف ۴۲ میلیون تومان خبر داد و افزود: ۳۰ مورد کمک جهیزیه و جهیزیه کامل به ارزش ۴۵۰ میلیون تومان، تعمیر و بهسازی پنج واحد مسکونی و احداث دو واحد مسکونی مددجوی بهزیستی با ۳۰۰ میلیون تومان در این حوزه در طول امسال انجام شده است.

مسوول بسیج سازندگی شهرستان تویسرکان با اشاره به اعزام ۲۰ تیم بهداشتی و درمانی به روستاها و ارائه خدمات به ۶ هزار نفر بیان کرد: ارائه خدمات به کشاورزان در سه مرحله کاشت، داشت و برداشت توسط مهندسان کشاورزی از جمله خدمات بسیج سازندگی با هدف ارتقای تولید، توسعه و کشت و رونق اقتصادی بهتر به شمار می‌رود.

وی در ادامه به توزیع ۹ هزار و ۳۵۵ بسته معیشتی به ارزش ۳ میلیارد ۱۲۱ میلیون تومان در قالب کمک‌های مومنانه همزمان با آغاز این طرح به خانواده‌های نیازمند آسیب‌دیده از کرونا اشاره کرد و یادآور شد: ۹ هزار و ۳۵۵ بسته بهداشتی به ارزش ۲۰۶ میلیون تومان در کنار بسته‌های معیشتی در بین افراد توزیع شد.

ناصری یکی دیگر از کمک‌های مومنانه را توزیع یک‌هزار بسته گوشت قرمز دانست و در ادامه از فعالیت صندوق‌های قرض‌الحسنه با عناوین مردم‌مدار و مردم‌یار بسیج سازندگی از سال ۹۷ در شهرستان تویسرکان خبر داد و گفت: این صندوق‌ها با هدف ایجاد اشتغال و خوداتکایی منطقه هدف با توجه به منابع و ظرفیت‌های محله و یا روستا آغاز به کار کرده است.

وی نقش بسیج سازندگی درباره فعالیت صندوق‌های قرض‌الحسنه مردم‌مدار و مردم‌یار را تسهیل‌گر خواند و خاطرنشان کرد: ۶۸ صندوق قرض‌الحسنه با ۳ هزار و ۱۶۲ عضو در قالب ۲۵۴ گروه در شهرستان تویسرکان فعالیت دارند.

مسوول بسیج سازندگی تویسرکان تعداد وام پرداختی از زمان فعالیت این صندوق‌ها تاکنون را یک‌هزار و ۱۲۰ فقره تسهیلات به جامعه هدف اعلام کرد و گفت: ۳۴۰ مورد از این تعداد تسهیلات در راستای کمک به اشتغال بوده است ضمن اینکه گردش مالی این صندوق‌ها هم بیش از ۲ میلیارد تومان است.

وی در پایان با اشاره به اینکه صندوق‌ها تاکنون یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان وام پرداخت کردند، از راه‌اندازی بازارچه فروش مجازی برای فروش محصولات تولیدی در پیام‌رسان ایتا و تلگرام خبر داد.

 انتهای پیام/89010

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول