اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تاکتیک جدید بقایای داعش برای حمله به نیروهای امنیتی عراق

یک منبع آگاه در سازمان الحشد الشعبی عراق از تاکتیک جدید تروریست‌های داعش برای هدف قرار نیروهای امنیتی این کشور در مناطق صحرایی و دور از دسترس خبر داد.

تاکتیک جدید بقایای داعش برای حمله به نیروهای امنیتی عراق

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک منبع آگاه امنیتی در فرماندهی سازمان الحشد الشعبی در استان «الانبار»، امروز (دوشنبه - 8 مارس)، از شیوه جدید تروریست‌های داعش برای مقابله با نیروهای امنیتی عراق خبر داد.

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» تصریح کرد: بقایای تروریست‌های داعش موجود در مناطق صحرایی و مناطق ناهموار در شرایط کنونی از شیوه و تاکتیک جدیدی علیه نیروهای امنیتی عراق استفاده می‌کنند. این تروریست‌ها بمب‌ها و خودروهای بمب‌گذاری شده را در مناطق صحرایی کار می‌گذارند در حالی که روحیه اعضای آنها که در باندها و گروه‌های کوچک تقسیم شده‌اند و در داخل تونل‌ها و مناطق دوردست صحرایی مخفی شده‌اند، بسیار تضعیف شده است.

این منبع توضیح داد: تروریست‌ها اکنون تله‌هایی انفجاری ایجاد می‌کنند و آن را با استفاده از تلفن همراه و از دور منفجر می‌کنند. اطلاعات به دست آمده نشان می‌دهد که اغلب بمب‌ها و اجسام بمب‌گذاری شده که اخیرا در مناطق صحرایی شناسایی و خنثی شده‌اند، جدیدا کار گذاشته شده‌اند و به زمان سیطره داعش بر مساحت زیادی از عراق باز نمی‌گردند.

این منبع افزود: نیروهای امنیتی اکنون تدابیر لازم را برای خنثی کردن این تاکتیک ابتکاری تروریست‌ها برای هدف قرار دادن نیروهای امنیتی، الحشد الشعبی و العشائری اتخاذ می‌کنند.

پیشتر، «احمد المحلاوی» فرماندار شهرستان «القائم» در استان الانبار عراق از وجود مجموعه‌های کوچک تشکیل شده از بقایای داعش  در مناطق صحرایی و تلاش آنها برای ناامن کردن مناطق غربی کشور خبر داده بود.

وی گفته بود:گروه‌های کوچک تشکیل شده از بقایای داعش که شامل دو تا سه تروریست هستند، همچنان در مناطق صحرایی این استان حضور دارند و هر از گاهی نیروهای امنیتی را به منظور ناامن کردن و ایجاد بی‌ثباتی در مناطق غربی هدف قرار می‌دهند.

 احمد المحلاوی افزود: این گروه‌ها، مناطق پر پیچ و خم و دور دست و دور از شهر را برای مخفی شدن از انظار نیروهای امنیتی انتخاب می‌کنند تا این نیروها نتوانند آنها را بیابند. زیرا در غیر این صورت باید تسلیم یا کشته شوند. با این وجود نیروهای امنیتی با عملیات‌های اطلاعاتی متعدد موفق شده‌اند برخی از این مجموعه‌های کوچک را شناسایی و شماری از سرکرده‌های آنها را از بین ببرند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول