اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  موسیقی و هنرهای تجسمی

«موج رنگ» دیدنی شد/ قدردانی ایران از خوشنویس ژاپنی + عکس

«هیساکو تسونودا» که ۳۰ سال از عمر خود را صرف آموزش زبان فارسی و هنر خوش‌نویسی ایرانی کرده، از سوی رئیس بنیاد سعدی مورد تقدیر قرار گرفته است.

«موج رنگ» دیدنی شد/ قدردانی ایران  از خوشنویس ژاپنی + عکس

به گزارش خبرنگار تجسمی خبرگزاری فارس، رایزن فرهنگی سفارت ایران در ژاپن، با اهداء لوح تقدیر رئیس بنیاد سعدی از تلاش ها و زحمات بیش از ۳۰ ساله خانم هیساکو تسونادا تجلیل کرد.

در این برنامه که در محل رایزنی فرهنگی برگزار شد، حسین دیوسالار ضمن تجلیل از اقدامات و فعالیت‌های این استاد زبان و ادبیات فارسی و همچنین خوشنویس فارسی گفت: ایران شناسان، اسلام شناسان و اساتید زبان و ادبیات فارسی از ژاپن و ژاپن شناسان ایرانی نقش ماندگار و بی نظیری را در راه شناخت هر چه بیشتر این دو ملت بزرگ با سابقه طولانی فرهنگی، تاریخی و صمیمانه ایفا نموده اند  و همواره قدردان تلاش ها و نقش موثر آنان بوده و خواهیم بود.
رایزن فرهنگی سفارت ایران در ژاپن افزود: خانم تسونادا حدود ۳۰ سال در حوزه زبان و ادبیات فارسی و همچنین خوشنویسی به خط فارسی، در اوج هنر و خلاقیت فعالیت دارد و بسیار خرسندیم که در رایزنی فرهنگی زمینه بهره مندی از این ظرفیت برای ارائه به مخاطبان فرهنگ دوست و علاقه مند ژاپنی فراهم شده است.
تسونادا نیز ضمن تشکر از مردم ایران  و رایزنی فرهنگی در حمایت از این فعالیت ها، ابراز امیدواری کرد بتوان هر چه بیشتر نسبت به معرفی فرهنگ و هنر ایران به علاقه مندان ژاپنی گام برداشت.

 

 

غلامعلی‌ حداد عادل ریاست بنیاد سعدی در لوح تقدیر خود خطاب به این استاد زبان فارسی نوشته است: 
«سرکار خانم تسونادا
آموزگار زبان فارسی و هنرمند خوشنویس ارجمند در ژاپن 
تلاش های سی ساله شما به عنوان استاد زبان و ادبیات فارسی در ژاپن و کوششی که برای معرفی هنر خوشنویسی ایرانی کرده اید نقش ارزنده ای در تحکیم و تقویت پیشینه عمیق تاریخی و فرهنگی تمدن اسلامی – ایرانی در حوزه میراث ارزشمند دو ملت بزرگ ایران و ژاپن داشته است. 
به پاس زحمات ارزشمند شما در زمینه آموزش زبان و ادبیات فارسی و هنر خوشنویسی ایرانی، این لوح تقدیر به پیشنهاد رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران و نماینده بنیاد سعدی در توکیو- ژاپن- به سرکار عالی اهداء می شود.»


 

 

* برگزاری نمایشگاه هنرهای تجسمی «موج رنگ»

نمایشگاه گروهی هنرهای تجسمی «موج رنگ» در روز چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ در نگارخانه رسول مهر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران افتتاح می‌شود.

در این نمایشگاه آثاری از سید ابوالحسن ریاضی، فرهنگ عاطفی، آنیتا کیوان، حسن نوروزنیا، سعیده آرین و بهداد نجفی در حوزه‌های نقاشی و نقاشیخط و در سبک‌های آبستره، امپرسیونیسم، اکسپرسیونیسم و ... به نمایش درمی‌آید.

علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه از ۲۰ تا ۲۲ اسفندماه  از ساعت ۱۱ تا ۱۹ و از ۲۳ تا ۲۵ اسفندماه از ساعت ۱۰ تا ۱۸  به نگارخانه «رسول مهر» واقع در ساختمان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران به نشانی سعادت آباد، بلوار دریا، انتهای خیابان سردار دریا (مطهری شمالی) مراجعه کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول