اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

تهیه 220 هزار تبلت در عرض 2 ماه/ 3 میلیون دانش‌آموز همچنان از اتصال به شبکه شاد محرومند

معاون وزیر آموزش ‌و پرورش با بیان اینکه بسیاری از موارد ترک تحصیل دانش‌آموزان در ایام شیوع کرونا به دلیل نداشتن تبلت بوده است، گفت: با پیگیری‌های بسیار در عرض 2 ماه توانستیم بیش از 220 هزار تبلت برای دانش‌آموزان فاقد اتصال به شبکه شاد فراهم کنیم.

تهیه 220 هزار تبلت در عرض 2 ماه/ 3 میلیون دانش‌آموز همچنان از اتصال به شبکه شاد محرومند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، سید جواد حسینی بعد از ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر با  شیوع ویروس کرونا در جامعه اصولی‌ترین راه آموزش برای دانش‌آموزان، از طریق شبکه شاد میسر است که متاسفانه در حال حاضر تعداد 3 میلیون دانش‌آموز که 30 درصد از دانش‌آموزان کل کشور را شامل می‌شوند از اتصال به این شبکه محروم هستند.

معاون وزیر آموزش ‌و پرورش با بیان اینکه هر تبلت می‌تواند یک مدرسه باشد و از این طریق محتواهای آموزشی مختلف علمی، ورزشی‌، آزمایشگاهی و ... به راحتی در اختیار دانش‌آموز قرار می‌گیرد، ادامه داد: با پیگیری‌های بسیار در عرض 2 ماه توانستیم بیش از 220 هزار تبلت برای دانش‌آموزان فاقد اتصال به شبکه شاد فراهم کنیم که آمار قابل توجهی است و برای اولین‌بار در این جلسه مطرح می‌شود.

علت عمده ترک تحصیل دانش‌آموزان نداشتن تبلت بوده است

وی خاطرنشان کرد: با توافقاتی که با وزارت ارتباطات داشتیم تصمیم بر این شد تبلت‌های ارزان قیمت مخصوص آموزش دانش‌آموزی شناسایی و با تخفیفات ویژه و بدون عوارض گمرکی وارد کشور شود و در اختیار خانواده‌ها قرار گرفته و هزینه آن به صورت طولانی مدت از یارانه خانوار کسر شود که این موضوع در حال پیگیری است.

حسینی با بیان لزوم از بین بردن بی‌عدالتی‌ها در سیستم آموزشی کشور گفت: بسیاری از موارد ترک تحصیل دانش‌آموزان در این ایام شیوع ویروس کرونا به دلیل نداشتن تبلت بوده است.

استفاده از  600هزار رایانه موجود در مدارس، جهت اتصال دانش‌آموزان فاقد تبلت به شبکه شاد

معاون وزیر آموزش ‌و پرورش با بیان اینکه در این ایام باید از 600هزار رایانه موجود در مدارس، جهت اتصال دانش‌آموزان فاقد تبلت به شبکه شاد استفاده کرد، افزود: بسیاری از وسایل هوشمندی که در ادارات وجود دارد در انبارها بلااستفاده مانده که امیدواریم با همت مدیران و انبارگردانی تخصصی، مازاد این وسایل برای آموزش بهتر دانش‌آموزان در اختیار مدارس قرار گیرد.

انتهای پیام/68033  

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول