اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

رونمایی همشهری از نامزدهای نهایی اصلاحات/ از چالشی به نام مستقلین تا شانس بیشتر ظریف و جهانگیری

جبهه اصلاحات با حضور کاندیداهای مستقل مانند حسین دهقان، محسن رهامی و علی مطهری هم مواجه است و برخی شواهد نشان می‌دهد حضور احتمالی محمدرضا عارف نیز به‌صورت مستقل وجود دارد.

رونمایی همشهری از نامزدهای نهایی اصلاحات/ از چالشی به نام مستقلین تا شانس بیشتر ظریف و جهانگیری

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، روزنامه همشهری نوشت: آخرین تحولات نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان نشان می‌دهد راهبرد مشخص برای رسیدن به کاندیدای واحد براین مبنا استوار شده که در ابتدا 4 چهره سیاسی این جریان وارد مرحله انتخاب می‌شوند و از جمع آنها 2نفر برای بررسی‌های بیشتر گزینش خواهند شد که نهایتا یک نفر به‌عنوان کاندیدای جبهه اصلاحات به جامعه معرفی می‌شود. به‌نظر می‌رسد 4چهره‌ای که در مرحله نخست قرار است قابلیت‌ها و البته شانس‌شان برای به‌دست آوردن صندلی ریاست پاستور مورد بررسی قرار گیرد، شامل سیدحسن خمینی، محمد جواد ظریف، محسن هاشمی '>محسن هاشمی و اسحاق جهانگیری است؛ نام‌هایی که در روزهای اخیر گمانه‌های بسیاری پیرامون فعالیت‌های انتخاباتی آنان مطرح بوده است. تاکنون اظهارنظری دراین باره از سید حسن خمینی منتشر نشده ولی مدت‌هاست به‌عنوان گزینه‌ای مطلوب برای اصلاح‌طلبان ارزیابی می‌شود. محمد‌جواد ظریف هم دعوت‌های فراوانی از سوی برخی احزاب اصلاح‌طلب برای حضور انتخاباتی دارد. محسن هاشمی نیز گزینه‌ای عملگرا برای طیفی از جبهه اصلاحات است.

 دراین میان اسحاق جهانگیری با وضعیت پیچیده‌تری مواجه است، چراکه باید دید با توجه به انتقادهایی که از عملکرد دولت به‌ویژه در حوزه اقتصادی در سطح جامعه مطرح است، چقدر می‌توان روی انتخاب این گزینه ریسک کرد و اصلاح‌طلبان و به‌ویژه کارگزاران به چه میزان حاضر به پذیرش این ریسک می‌شوند.

دراین بین گمانه‌زنی‌ها از اخبار درونی نهاد اجماع‌ساز نشان می‌دهد، ظریف و جهانگیری از شانس بیشتری برای ورود به مرحله دوم گزینش اجماعی برخوردارند، چراکه از یک سو هر دو سابقه کار اجرایی بیشتری دارند و در مقایسه با سیدحسن خمینی و محسن هاشمی تجربه بیشتری در مصادر مهم و اجرایی کلیدی کشور اندوخته‌اند و همچنین براساس نظرسنجی‌های درون این جریان ظریف و جهانگیری از چهره‌هایی به‌حساب می‌آیند که قدرت همراه‌سازی‌ آرای جامعه را دارند و می‌توانند نظر رأی‌دهندگان را جلب کنند.

اکنون باید منتظر نشست‌های آتی نهاد اجماع‌ساز بود و دید در نهایت کدام گزینه می‌تواند نظر اکثریت اعضای این نهاد را جلب کند، این درحالی است که جبهه اصلاحات با حضور کاندیداهای مستقل مانند حسین دهقان، محسن رهامی و علی مطهری هم مواجه است و برخی شواهد نشان می‌دهد حضور احتمالی محمدرضا عارف نیز به‌صورت مستقل وجود دارد.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول