اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

تقاضای سئول از پیونگ یانگ در ارتباط با رزمایش مشترک با آمریکا

کره جنوبی از کره شمالی خواست نسبت به رزمایش آتی سئول با آمریکا نگرش منطقی و عقلانی داشته باشد.

تقاضای سئول از پیونگ یانگ  در ارتباط با رزمایش مشترک با آمریکا

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، کره جنوبی از همسایه خود کره شمالی خواسته نسبت به رزمایش آتی سئول با آمریکا نگرش منطقی داشته باشد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»  وزارت اتحاد کره جنوبی از کره شمالی خواسته نگرشی منطقی و عاقلانه نسبت به تمرینات نظامی مشترک سئول با ایالات متحده نشان دهد. این رزمایش از امروز دوشنبه  آغاز شده و تا 18 مارس (پنجشنبه 28 اسفند) ادامه خواهد داشت و حداقل نیروها در آن حضور دارند . در این رزمایش تمرین‌های شبیه سازی شده رزمی  و آموزشی اجرا می‌شود.

در بخشی از بیانیه کره جنوبی در این زمینه آمده است: «با توجه به اینکه این زمان، مقیاس و قالب این تمرینات مشترک به روشی انعطاف پذیر می‌شود، سعی خواهیم کرد آن را در مسیری که روند صلح در شبه جزیره کره را حفظ کند  انجام دهیم. انتظار داریم که کره شمالی نیز رویکردی خردمندانه و انعطاف پذیر از خود نشان دهد.»

پیونگ یانگ مدتهاست که از سئول و واشنگتن خواسته تمرین‌های نظامی خود را متوقف کرده زیرا آنها را نشانه سیاست خصمانه آمریکا و مانعی برای عادی سازی روابط بین دو کره و همچنین روابط کره شمالی با آمریکا می‌داند.

کره جنوبی و ایالات متحده تمرینات نظامی سالانه را در طول بهار و تابستان انجام می‌دهند. با توجه به بیماری همه گیر کرونا و واکنش منفی پیونگ یانگ، از اواخر سال 2019 تمرینات اصلی محدود به آموزش فرماندهی شبیه سازی شده  توسط رایانه شده است.

 ستاد مشترک ارتش کره جنوبی یکشنبه  اعلام کرد که رزمایش نظامی مشترک این کشور با ایالات متحده از روز دوشنبه آغاز می‌شود. به نوشته خبرگزاری «یونهاپ» این رزمایش که به دلیل شرایط ویژه همه‌گیری «کووید۱۹» در مقیاس محدودتر از سال‌های قبل برگزار می‌شود، به مدت ۹ روز به‌طول می‌انجامد.

از سوی دیگر، ملاحظات مربوط به حساسیت کره شمالی نسبت به رزمایش‌های مشترک سئول-واشنگتن و همچنین تلاش‌های وزارتخانه اتحاد کره جنوبی برای از سرگیری مذاکرات درون کره‌ای، باعث شد که دو کشور تصمیم به محدود کردن این رزمایش بگیرند.

 ارتش کره جنوبی چندی قبل اعلام کرد که   تحرکات نظامی کره شمالی در آستانه مراسم تولد «کیم جونگ‌ایل» رهبر فقید این کشور را به دقت زیر نظر دارد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول