اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

زنجان 40 شهید زن تقدیم نظام کرده است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با بیان اینکه استان زنجان ۴۰ بانوی شهید تقدیم نظام کرده است، گفت: ۷۲ جانباز زن نیز مدال افتخاری بر استان محسوب می‌شود.

زنجان 40 شهید زن تقدیم نظام کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علی کاظمی عصر امروز در همایش لشکر فرشتگان تاریخ‌ساز که با حضور جمعی از مسؤولان، خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، معتمدین معین و پژوهشگران حوزه ایثار و شهادت زنان برگزار شد، ضمن تبریک ۲۲ اسفند روز گرامیداشت شهدا به ارائه گزارشی از اقدامات این بنیاد در برگزاری کنگره ملی لشکر فرشتگان تاریخ‌ساز گرامیداشت یاد و خاطره ۱۷ هزار زن شهید، جانباز و آزاده پرداخت.

وی با اشاره به اهداف این کنگره تصریح کرد: معرفی بانوان در ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت به جامعه به ویژه نسل جوان و تبیین رشادت و ایثارگری بانوان شهید، جانباز و آزاده کشور از اهداف این کنگره ملی به شمار می‌رود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با بیان اینکه ستاد این کنگره در زنجان به ریاست استاندار تشکیل شده است، ادامه داد: امور زنان استانداری، سپاه و جمعی از دستگاه‌ها، با بنیاد شهید در اجرای این کنگره همراه هستند.

وی با بیان اینکه استان زنجان ۴۰ بانوی شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران کرده است، گفت: ۷۲ جانباز زن نیز مدال افتخاری بر استان محسوب می‌شود.

کاظمی در ادامه به نقش معتمدین معین در حل مشکلات جامعه اشاره کرد و افزود: هرچه قدر به این حوزه توجه بیشتری شود، مشکلات با سرعت بیشتری حل خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به عناوین برنامه‌های روز شهید در استان اشاره کرد و گفت: روز ۲۲ اسفند روز به یادماندنی است که با توجه به اینکه بیشترین عملیات پرفروغ در جنگ تحمیلی و بیشترین تعداد شهدا در اسفندماه اتفاق افتاده است، روز شهید نیز در این ماه نام‌گذاری شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان همچنین با اشاره به اهمیت فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تصریح کرد: اگر فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه طنین‌انداز شود، بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه فرهنگ ایثار و شهادت به زمان خاصی اختصاص ندارد و در همه زمان‌ها لازم و ضروری است، افزود: دیدار با خانواده معظم شهدا و ایثارگران یکی از مصادیق ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت است.

در پایان این مراسم از صغری مولایی علی‌آبادی به منظور ارائه مقاله در عرصه ایثار و شهادت با عنوان حقوق و مسئولیت‌های زنان در تشکیل، تحکیم و تعالی بنیان خانواده، سمیرا برزگر زاده با مقاله بررسی نقش موثر زنان در حفاظت از محیط زیست، اکبر حیدری با مقاله توانمند سازی زنان سرپرست خانوار با اهدای لوح تقدیر تجلیل و قدردانی شد.

در حاشیه این مراسم نیز نمایشگاهی از نقش زنان ایثارگر در عرصه‌های مختلف در معرض دید علاقمندان قرار گرفت.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول