اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

مسکن فرهنگیان چهارمحال و بختیاری در کش و قوس کمبود زمین

ساخت مسکن فرهنگیان چهارمحال و بختیاری در طرح اقدام ملی در شورای آموزش و پرورش استان بررسی و برای تأمین زمین مورد نیاز جهت ساخت واحدهای مسکونی تصمیماتی اخذ شد.

مسکن فرهنگیان چهارمحال و بختیاری در کش و قوس کمبود زمین

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد جلسه شورای آموزش‌و پرورش چهارمحال و بختیاری عصر امروز با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش در محل استانداری برگزار شد.

از جمله مباحث مهم این جلسه بررسی وضعیت تامین مسکن فرهنگیان در طرح اقدام ملی بود که شکرالله مالکی در این راستا گفت: طبق تفاهم‌نامه سال 1398 احداث 170 هزار واحد مسکونی برای فرهنگیان در دستور کار قرار گرفت که 4 هزار و 165 نفر در چهارمحال و بختیاری متقاضی دریافت مسکن شدند.

رئیس اداره تعاون و امور رفاهی آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری ادامه داد: طبق بررسی‌ها از آمار فوق تعداد 2 هزار و 527 نفر مشمول دریافت مسکن شدند و از این تعداد یک هزار و 214 نفر آنان تکمیل پرونده کرده که  577 نفر آن‌ها متعلق به شهرستان شهرکرد هستند.

وی اظهار داشت: متاسفانه در 23 شهر سطح استان هیچ اقدامی برای تخصیص زمین برای احداث این منازل از سوی راه و شهرسازی صورت نگرفته که موجب نارضایتی تعداد کثیری از فرهنگیان استان شده است.

برای احداث مسکن در طرح اقدام ملی با کمبود زمین  مواجه شدیم

در ادامه حسینعلی مقصودی گفت: از زمان انعقاد تفاهم‌نامه، احداث مسکن در طرح اقدام ملی در دستور کار قرار گرفت اما متاسفانه با کمبود زمین در برخی از شهرها از جمله شهرکرد مواجه شدیم.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در حال حاضر برای اجرای این طرح در شهر شهرکرد، محله 40 منظریه در نظر گرفته شده که امور مطالعاتی آن برای احداث واحدهای مسکونی آغاز شده است اما در حدود 3 ماه زمان خواهد برد.

وی اضافه کرد: در شهرستان لردگان نیز زمینی در نظر گرفته شده که متاسفانه برای اختصاص آن با سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به مشکل برخوردیم که امیدواریم سریعا مرتفع شود.

اراضی مازاد دستگاه‌های اجرایی برای احداث مسکن در طرح اقدام ملی سریعا شناسایی شوند

در ادامه اقبال عباسی گفت: برای احداث مسکن در طرح اقدام ملی در تمامی شهرستان‌ها می‌توان از اراضی مازاد دستگاه اجرایی استفاده کرد که لازم است این اراضی در اسرع وقت شناسایی شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری  با اشاره به اینکه دستگاه‌ها نمی‌توانند از واگذاری اراضی امتناع کنند، تاکید کرد: تامین مسکن فرهنگیان باید در طرح اقدام ملی در اولویت قرار بگیرد.

وی اضافه کرد: اموال مازادی که ادارات و دستگاه‌های اجرایی در انبارهای خود دارند باید شناسایی و در صورت نیاز در جهت آموزش مطلوب به دانش‌آموزان در اختیار آموزش‌ و پرورش قرار گیرد.

انتهای پیام/68033

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول